دوره آموزشی تعمیرات دوچرخه برقی

فهرست مطالب

دوره 1 الی 3 روزه آموزش تعمیرات چگونه برگزار می‌شود؟

این دوره آموزشی تعمیرات دوچرخه برقی بسته به مهارت شما ۱ الی ۳ روز زمان می برد. در طول دوره تمامی اصول و نکات کلیدی به شما گفته خواهد شد. پس از پایان دوره مطمئن باشید سوالی باقی نخواهند ماند و می توانید به راحتی دوچرخه های برقی را تعمیر نمایید. 

چگونه در یک دوره به طور کامل بر تعمرات دوچرخه برقی مسلط می‌شویم؟

باتوجه به اینکه مدرسین ما به صورت حضوری در محل دوره به طور کامل بر نحوه ی تمرین شما بر روی قطعات تسلط دارند ، قابلیت رفع مشکلات شما در تعمیر قطعات ایجاد می شود. یعنی در همان لحظه میتوانید هم آموزش ببینید و هم آموزش ها را روی برد های خرابی که از طرف مجموعه به شما داده می شود تمرین کنید.

چگونه تعمیرکار حرفه ای دوچرخه برقی شویم؟

اگر تعمیرکار دوچرخه برقی هستید و می خواهید به صورت تخصصی و حرفه ای تمامی عیب های دوچرخه برقی را تعمیر کنید و درآمد فوق العاده ای داشته باشید، می توانید از دوره آموزش تعمیر دوچرخه شارژی برای تمامی تعمیرکاران مبتدی تا حرفه ای شرکت نمایید. لازم به ذکر است که بعد از اتمام دوره مدرسین ما یک ماه شما کارآموزان عزیز را در زمینه تعمیرات دوچرخه برقی پشتیبانی میکنند. محل برگزاری دوره آموزشی در هماهنگی‌های نهایی مشخص خواهد شد. برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام با شماره زیر تماس بگیرید و یا در واتساپ با ما در ارتباط باشید. 

چگونه در این دوره ثبت نام کنیم؟ هزینه این دوره چقدر است؟

شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از قیمت و ثبت نام در این دوره  با شماره 09194088807 تماس حاصل فرمائید. همچنین تیم ساپتک اسپرت در کنار این دوره ، دوره آموزش تعمیرات اسکوتر برقی هم دارد که در این دوره علاوه بر اینکه معایب و ایرادات اسکوترهای برقی توضیح داده خواهد شد، تمامی قطعات لازم برای تعمیر اسکوترها نیز آموزش داده خواهد شد.

جهت شرکت در دوره آموزش تعمیرات اسکوتر برقی کلیک کنید .

مراحل آموزش تعمیر دوچرخه برقی

1.  آشنایی با مراحل باز و بسته کردن دوچرخه برقی

2.  آشنایی با قطعات مختلف دوچرخه

3.  آشنایی با قطعات دوچرخه برقی های مختلف

4.  عیب یابی دوچرخه برقی

5.  رفع عیب و تعمیر دوچره شارژی برقی

6.  تست نمودن دوچرخه برقی بعد از تعمیر

آموزش تعمیرات دوچرخه برقی

دوچرخه یکی از وسایل نقلیه ی محبوب است که طرفداران زیادی دارد. با گذشت زمان و پیشرفت علم دوچرخه های برقی وارد بازار شدند که بسیار سریع تر از دوچرخه های کلاسیک هستند. در این مقاله ابتدا دوچرخه برقی را به صورت کامل بررسی کرده و سپس به معرفی دوره آموزشی می پردازیم.

دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه هایی هستند که دارای یک موتور الکتریکی می باشند. این موتور، دوچرخه سوار را در رکاب زدن یاری می کند، البته می توان بدون رکاب زدن و فقط با نیروی موتور آن را به حرکت در آورد. دوچرخه شارژی با موتور برقی متفاوت است. دوره آموزشی تعمیرات دوچرخه برقی

دوچرخه برقی چگونه ساخته شده است؟

اولین مدل از دوچرخه های برقی در اوخر قرن 19 ساخته شد. اداره ثبت اختراعات ایالات متحده آمریکا چندین اختراع دوچرخه برقی را از سال 1895 تا 1899 به ثبت رساند. مدل هایی با سنسورهای گشتاور و کنترل قدرت در اواخر دهه 1990 در دسترس قرار گرفتند. سلکت (Select) یکی از اولین مدل های دوچرخه شارژی بود که توانست در سال 1997 به موفقیت های زیادی برسد. سال بعد حدود 49 مدل دوچرخه برقی در بازار وجود داشت. در اوایل دهه 2000 دو شرکت بزرگ ژاپنی یاماها و پاناسونیک این دوچرخه ها را به صورت انبوه تولید کردند. دوره آموزشی تعمیرات دوچرخه برقی

دوچرخه شارژی در 20 سال گذشته بخش قابل توجهی از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. طراحی ساده ای دارد و بسیار شبیه دوچرخه‌های سنتی می‌باشد. امروزه حدود 120 میلیون دوچرخه شارژی در چین استفاده می شود. در اروپا و آمریکای شمالی سالانه یک میلیون و نیم دستگاه به فروش می رسد.

دوچرخه برقی چگونه ساخته شده است؟

دوچرخه های برقی چه مزایایی دارند؟

1. استفاده از این وسیله به گواهی نامه نیاز ندارد و به راحتی می توان آن را هدایت کرد

2. شامل محدودیت های تردد شبانه و روزانه نمی شود

3. به دلیل جثه کوچک تری که نسبت به بقیه وسایل حمل و نقلی دارد مشکلی برای جای پارک آن نخواهید داشت
4. امنیت بالایی نسبت به دوچرخه های معمولی دارد
5. وزن سبکی دارد و قیمت آن نیز نسبت به بقیه وسایل حمل و نقل ارزان تر است
6. هیچ گونه آلاینده مضری نسبت به موتور های احتراقی ندارد در نتیجه باعث آلودگی هوا نمی شود

دوچرخه های برقی چه معایبی دارند؟

1. وزن بیشتری نسبت به نوع قدیمی خود دارند.
2. قیمت بالایی دارند و از استحکام پایین تری نسبت به مدل کلاسیک برخوردار هستند.
3. امکان برهم خوردن تعادل در مسیرهای ناهموار وجود دارد.
4. جداسازی چرخ جلو در صورت نیاز بسیار دشوار است.
5. سرعت پایین تری نسبت به دوچرخه های رکابی دارند و برای استفاده در جاده ها مناسب نمی‌باشند.

دوچرخه برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

درایو یا کنترلر دوچرخه شارژی:

این قطعه فرمان حرکت می دهد. ولتاژ به داخل آن وارد شده و به وسیله ی تقویت آمپر خروجی موتور را به حرکت در می آورد. این قطعه در دوچرخه های برقی بسته به نوع موتور متفاوت است ولی معمولا با ولتاژ 36 ولت و 15 آمپر تولید می شود.

درایو یا کنترلر دوچرخه برقی

سنسور پدال دوچرخه شارژی:

همان قطعه ای است که باعث می شود در هنگام رکاب زدن موتور به کار بیفتد و به دوچرخه سوار کمک کند. در صورت خراب شدن این قطعه هنگام رکاب زدن موتور نمی چرخد اما با گاز دادن موتور شروع به حرکت می کند.

سنسور پدال دوچرخه برقی

گاز و ترمز دوچرخه شارژی:

دسته دوچرخه برقی در هدایت آن نقش مهمی دارد. دسته ی گاز دوچرخه برقی همانند یک ولوم عمل می کند و وظیفه ی کنترل دوچرخه برقی را دارد. خرابی این قطعه بالا می باشد. ترمز دوچرخه نیز وظیفه توقف دوچرخه را بر عهده دارد و برخلاف دسته ی گاز خرابی کمی دارد.

گاز و ترمز دوچرخه برقی

نمایشگر دوچرخه شارژی:

بر روی دسته ی فرمان دوچرخه متصل می شود. این قطعه وظیفه انتخاب حالت عملکرد موتور، میزان شارژ و روشن و خاموش کردن دوچرخه را بر عهده دارد. در اثر وارد شدن ضربه یا آب می تواند آسیب ببیند اما در کل خرابی کمی دارد.

نمایشگر دوچرخه برقی

دینام یا موتور دوچرخه شارژی:

باعث به حرکت درآمدن دوچرخه شارژی می شود. معمولا قدرتش 250 وات تا 1000 وات می باشد که نمونه 250 واتی آن دارای گیربکس سیاره ای می باشد. دارای دو پوسته داخلی و خارجی بوده که گیربکس سیاره ای ما بین آن ها قرار دارد. جنس این گیربکس از چرخ دنده های تفلن یا برنجی است. اما استفاده از جنس تفلن بیشتر است زیرا سر و صدای دوچرخه را کمتر می کند. خرابی این قطعه زیاد می باشد.

دینام یا موتور دوچرخه برقی

باتری دوچرخه شارژی:

باتری ها انرژی لازم برای به حرکت درآمدن موتور را فراهم می کنند. در گذشته از باتری های لیتیوم خشک استفاده می شد اما امروزه از باتری های لیتیم-یونی استفاده می شود. به تازگی نیز باتری های لیتیم-پلیمری روی کار آمده اند. عمر باتری ها چیزی حدود 2 تا 4 سال می باشد. اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از دوچرخه شارژی خود را ندارید حتما باتری آن را به طور کامل شارژ کنید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید.

باتری دوچرخه برقی

دوچرخه برقی چگونه حرکت می کند؟

   دوچرخه برقی سه حالت دارد:
   1. حالت عادی: زمانی که بدون کمک موتور رکاب بزنیم. در واقع مثل دوچرخه های معمولی می‌شود.
   2. با کمک موتور: زمانی که دوچرخه سوار پدال می زند و موتور به رکاب زدن کمک می کند‌.
   3. حالت تمام الکترونیک: فقط با نیروی موتور حرکت می کند. در واقع همانند موتور سیکلت می‌باشد.

دوچرخه برقی خود را چگونه تعمیر کنیم؟

امکان خراب شدن هر یک از اجزا وجود دارد. برای تعمیر دوچرخه شارژی خود حتما و حتما به مراکز معتبر مراجعه فرمایید. شما می توانید با مراجعه مجموعه ی ساپتک ایرانیان دارای واحد تعمیرات می باشد که به صورت تخصصی با کارشناسان مجرب مشغول به فعالیت در زمینه تعمیرات، عیب یابی و  تعویض قطعات دوچرخه برقی  هستند. کافیست با همکاران ما در بخش تعمیرات تماس حاصل فرمایید. دوره آموزشی تعمیرات دوچرخه برقی

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*