نحوه ی تعمیر کفش اسکیت و کفش چراغدار

فهرست مطالب

آموزش تعمیر کفش اسکیت

حتما برای شما هم پیش آمده که با کفش اسکیت تان زمین خورده‌اید یا بر اثر برخورد محکم با زمین کفش اسکیت تان دچار مشکل شده و یا به دلیل عمر طولانی آن با خرابی کفش اسکیت مواجه شده‌اید که نیاز به تعمیر کفش اسکیت شده است. پس حتما به دنبال محلی برای تعمیر کفش اسکیت خود می‌گردید. بهتر است در ابتدا اطلاعاتی درباره اجزای تشکیل دهنده آن کسب کنیم. تعمیر کفش اسکیت وه ی تعیمر کفش اسکیت و کفش چراغدار

تعمیر کفش اسکیت

چرخ‌ کفش اسکیت در اندازه ها و مدل های متنوعی طراحی شده و مورد ساخت قرار گرفته‌اند و امروزه در تخته های اسکیت و کفش های اسکیت سه مدل چرخ های ژله‌ای، چرخ های شیشه ای و همچنین چرخ های هایپر به کار برده شده است لذا تعویض و نگهداری چرخ ها و تعمیر کفش اسکیت از جمله کارهای ضروری بوده که سبب شده تا تخته اسکیت و کفش های اسکیت طول عمر بیشتری را داشته باشند. تعمیر کفش اسکیت  تعیمر کفش اسکیت 

کیفیت چرخ های اسکیت

معمولا چرخ‌های اسکیت در چهار رده‌ی A، B، C،D قرار می‌گیرند که از نظر ظاهری معایب چرخ را برای اسکیت سوار معرفی می نماید.

  • چرخ هایی که در گروه A قرار داشته باشند از نظر ظاهری سالم بوده و جدید می‌باشند و نیازی به هیچ گونه تعمیر و تعویضی ندارند.
  • چرخ های گروه B مرغوبیت بالایی نسبت به چرخ های گروه A نداشته و در مدت زمان مشخص شده ای نیازمند تعمیر و شاید هم تعویض باشند.
  • چرخ های گروه C از نمونه چرخ هایی بوده که از دو طرف چرخ دچار ساییدگی بوده و ممکن است از نظر فنی هم درون چرخ مشکلاتی وجود داشته باشد که این گروه از چرخ ها قبل از استفاده لازم است تا تعمیر کفش اسکیت را شروع کرده و چرخ ها را تعویض کرد و یا به طور حتم تعویض گردنند.
  • و اما چرخ های گروه D که این نمونه چرخ ها به طور کامل از نظر ظاهری و هم از نظر فنی مانند فنر ها و بلبرینگ های آن آسیب دیده و غیر قابل استفاده‌ برای اسکیت سوار می باشد و به طور صد در صد لازم است تا تعمیر کفش اسکیت انجام شود.

در زمان خرید کفش اسکیت کودکانه معمولا وسایل ایمنی با سایز مناسب همراهش به فروش می‌رسد در غیر کفش اسکیت کودکان اگر همراه کفش اسکیت تجهیزات ایمنی وجود نداشت، جداگانه این وسایل را خریداری کنید. در زمان خرید تجهیزات ایمنی حتما به سایز مناسب آن دقت داشته باشید. 

برای مشاهده و خرید انواع کفش اسکیت بر روی دکمه زیر کلیک کنید

تمیز کردن چرخ های کفش اسکیت

یکی از راهکار ها در هنگام عدم عملکرد درست چرخ کفش اسکیت تمیز کردن چرخ هاست برای این کار کافیست چرخ اسکیت خود را با آچار آلن یا آچار مخصوص چرخ اسکیت که در بسته بندی آن موجود است باز کنید . سپس تک تک چرخ ها را در آورده و محل پیچ و مهره آن را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود اگر چیزی بین چرخ ها قرار دارد که مانع چرخیدن آن ها می‌شود پاک شود و دیگر نیازی به تعمیر کفش اسکیت نداشته باشید. بعد از تمیز کردن چرخ ها می‌توانید آن ها را به شکل اول ببندید.

بهترین روش نگهداری چرخ های اسکیت

شاید مهمترین عیبی که برای هر چرخی ممکن است پیش آید، ایجاد ساییدگی سطحی چرخ ها باشد که مراقبت از چرخ ها خصوصا چرخ های اسکیت می‌تواند از ایجاد زود هنگام این نوع ساییدگی ها جلوگیری به عمل آورد، البته جالب است بدانید که مهمترین روش پیشگیری از ساییدگی چرخ ها، انتخاب صحیح چرخ ها متناسب با نوع عملکرد اسکیت سوار در زمان خرید اسکیت می‌باشد تا به مرحله تعمیر کفش اسکیت نرسد.

زمانی که اسکیت سوار با دانستن مسیرهای حرکت اسکیت و همچنین نوع حرکات خود، چرخ های اسکیت را انتخاب نماید، تا حد چشمگیری از تعمیر و البته تعویض چرخ های به کار رفته شده در اسکیت جلوگیری به عمل خواهد آورد؛ از این رو خریدار اسکیت های متنوع لازم است تا هدف استفاده از اسکیت را دانسته و اسکیت ها را متناسب با رشته و قرار گرفتن در شرایط متفاوت خریداری نماید.

خرید لوازم کفش اسکیت

بهترین زمان تعویض چرخ ها و تعمیر کفش اسکیت

در بعضی موقعیت‌ها زوایای مختلفی در چرخ ها ایجاد شده و چرخ ها دیگر قابل استفاده نبوده اند و اسکیت سوار را با مشکلاتی جدی رو به رو کرده است، در این صورت لازم است تا با تعمیر کفش اسکیت، چرخ ها تعویض گردند؛ پس برای تعمیر کفش اسکیت، میله‌ی محور را با استفاده از آچار آلن به درستی باز کرده و چرخ از پیکره‌ی اصلی اسکیت جدا می‌شود، سپس یاتاقان ها و سایر اجزای داخلی چرخ ها بررسی شده و در صورت وجود هر نوع خرابی، تعمیر و تعویض می‌شود و به چرخ های جدید انتقال میابد.

تعمیر کفش چراغدار یا ال ای دی

کفش چراغدار یا همان کفش شافل امروزه مورد توجه بسیاری از مردم ازجمله کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. این کفش ها معمولا درکیفیت بالا تولید می‌شوند ولی ازجمله مشکلاتی که می تواند برای آنها اتفاق بیوفتند خرابی سیم های موجود در کفش و یا خرابی کابل شارژ است.راغدار

بهترین تجهیزات ایمنی کفش اسکیت

قطعی سیم کفش چراغدار

در چنین موردی شما به تنهایی نمی توانید مشکل را برطرف کنید پشنهاد ما به شما این است که کفش را به یک مرکز تعمیرات الکتریکی نشان دهید تا سیم ها موجود در آن را چک کرده و مشکل را بر طرف کنند. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از سیم شارژر آن است یا نه بهتر است کفش را با یک شارژر دیگر به برق متصل کنید. اگر با آن کابل شارژر جدید کفش شارژ شد یعنی مشکل از کابل شارژ شماست و باید کابل شارژ جدید تهیه کنید.

تعمیر کفش چراغدار یا ال ای دی

چراغ کفش اسکیت چه مدلی است؟

مدل چراغ کفش اسکیت یا همان LED رول‌شو، شامل لامپ‌های LED قرار داده شده در تعدادی پره اسکیت در قسمت زیرین کفش است. این چراغ‌ها با استفاده از باتری قابل شارژ  قابلیت روشنایی را تأمین می‌کنند.

هدف این چراغ‌ها، افزایش امنیت کاربر در شب و حفظ توجه پیاده‌رو برای خود راه‌پیمایی است. با وجود این که این نوع چراغ‌ها در اسکیت محبوب است، اما به راحتی برای سایر ورزش‌های رولتینگ مثل اسکیتبورد و حتی اسکی‌های دیگر نیز قابل استفاده است.

همچنین، با توجه به ظاهر جذاب این چراغ‌ها، بسیاری از مردم اولویت قرار دادند که چراغ‌های رول‌شو به کفش‌های غیررسمی و خیابانی خود اضافه کنند. با اضافه کردن چراغ‌های رول‌شو به کفش‌های خود، شما به راحتی می‌توانید ظاهر خود را جذاب‌تر و رنگارنگ‌تر کنید. به طور کلی، چراغ‌های کفش اسکیت یک گزینه جذاب، سبک و کاربردی برای افزایش امنیت و ظاهر جذاب می‌باشد که برای ورزشکاران رولرشو و غیررسمی مورد توجه قرار گرفته است.

مطالبی که بهتر است مطالعه کنید ...

برای دانلود PDF این صفحه بر دکمه زیر کلیک کنید

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*