تعمیر اسکوتر برقی

مراحل تعمیر اسکوتر برقی در ساپتک

  • ابتدا اول داخل همین صفحه مراحل عیب یابی و نحوه ریست و بقیه موارد  را برسی کنید چنانچه سوال یا مشکلی داشتید جهت تعمیر اسکوتر برقی با شماره 09194088807 تماس گرفته و ایرادات اسکوتر برقی خود را مطرح کنید. مشاوره ما رایگان و تخصصی می‌باشد.
  • پس از هماهنگی، اسکوتر برقی خود را به صورت حضوری، پیک یا تیپاکس به دست ما برسانید.
  • نام و مشخصات اسکوتر برقی شما در سیستم ساپتک ثبت می‌شود و سپس توسط کارشناسان این مجموعه عیب یابی می‌شود.
  • هزینه تعمیر اسکوتر برقی به شما اعلام می‌شود.
  • در صورت تایید هزینه توسط شما، مراحل تعمیر اسکوتر برقی شروع خواهد شد.
  • چنانچه تمایل به تعمیر نداشته باشید، بدون دریافت هزینه، اسکوتر برقی شما تحویل داده می‌شود.
  • تعمیر اسکوتر برقی توسط تکنسین های ساپتک اسپرت انجام و تست شده به شما تحویل داده می‌شود.
تعمیر اسکوتر برقی

ساپتک تعمیر می‌کند؛ نه تعویض!

با توجه به اینکه تعمیر اسکوتر برقی مانند سایر قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی کار چندان آسانی نیست و نیازمند نیروهای متخصص می‌باشد، لذا باید به سراغ نیروهای متخصص بروید. مجموعه ساپتک جزء معدود مراکزی است که تا جای ممکن، بُرد را تعمیر می‌کند نه تعویض وهمچنین موتورهای اسکوتر برقی با توجه به قیمت بالایی که دارد تا حد امکان مجموعه ساپتک آن را تعمیر می‌کند.

ایرادات رایج اسکوتر برقی

خرابی در اسکوترهای برقی (هاوربرد) دلایل گوناگونی دارد. ضربه، آب و رطوبت، حتی نحوه استفاده نادرست از اسکوتر برقی از جمله مواردی است که می‌تواند باعث خرابی و آسیب رسیدن به آن بشود. اکثر خرابی مربوط به باتری اسکوتر برقی می‌باشد که یکی از دلایل آن وجود باتری‌های بی‌کیفیت و غیر استاندارد در بازار است. این باتری‌ها عمر کمی داشته و در مواردی باعث صدمه رساندن به قسمت های الکترونیکی اسکوتر برقی می‌شود.

 

تعویض باتری اسکوتر برقی

در موارد بالا نیاز است که حتما جهت تعمیر اسکوتر برقی با ما تماس گرفته و ایرادات را با کارشناسان ما مطرح نمایید. در صورت نیاز تعمیر اسکوتر برقی را به تعمیرگاه اسکوتر برقی ساپتک اسپرت ارسال بفرمایید. ما تعمیر اسکوتر برقی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به دست کارشناسان حرفه‌ای تضمین می‌کنیم.

 
تعمیر اسکوتر برقی

با این حال برخی از ایرادات رایج در اسکوتر برقی را در زیر بطور خلاصه شرح می‌دهیم:

در چه مواردی باید اسکوتر را به مرکز تعمیرات ارسال کنید؟

تعمیر اسکوتر برقی

تعمیر اسکوتر برقی در شرق تهران

تعمیر اسکوتر ناین بات سگوی اسکوتر تاشو

با توجه به موارد فوق‌الذکر در موارد بیان شده در بالا، از تعمیر اسکوتر برقی بصورت خودسرانه کاملا اجتناب کنید. زیرا تعمیرات اسکوتر برقی نیاز به ابزارهای تعمیر و بررسی تخصصی دارد. همچنین به دلیل بالا بودن ولتاژ باتری اسکوتر برقی و نوع آن که لیتیومی است با کوچکترین اتصالی امکان آتش گرفتن دستگاه وجود دارد.
برای تعمیر اسکوتر برقی به مراکز معتبر تعمیرات اسکوتر برقی مراجعه نمایید.

به دلیل اینکه موتور اسکوتر برقی در داخل چرخ‌ها قرار دارد در صورت باز کردن چرخ‌ها، دسترسی به موتور برای تعمیر یا تعویض امکان‌پذیر است. موتور چرخ‌های اسکوتر برقی درصد خرابی خیلی کمی دارد و فقط سنسورهای داخلی موتور براشلس احتمال خرابی دارد.

مرکز تخصصی تعمیر اسکوتر برقی ساپتک اسپرت، در شرق تهران هم نیز سفارشات تعمیر نیز می‌پذیرد. همچنین تیم تخصصی ساپتک اسپرت، در غرب تهران، جنوب و شمال تهران، کرج، در شهر های اصفهان، مشهد، تبریز و… نیز سفارشات تعمیر را قبول می‌کند. در نظر داشته باشید که اگر در شهرهای دیگر هستید، ابتدا باید با کارشناسان ما در تماس باشید و اطلاع رسانی کنید.

قطعات اسکوتر وینر اسکای

برای تعمیر اسکوتر شارژی خراب چکار باید کرد؟

در ابتدا لازم است از قسمت آموزش تعمیر اسکوتر برقی انواع خرابی های اسکوتر و روش رفع آن را مطالعه و روی اسکوتر خود انجام دهید. در صورتی که کارهایی که گفته شد را انجام دادید و اسکوتر درست نشد به توضیحات زیر توجه کنید.

اگر برد اسکوتر شما معیوب شده باشد و یا با ریست و بالانس دستی درست نشده باشد می‌بایست اسکوتر برقی را به مرکز تعمیرات ارسال نمایید. در صورتی که برد اسکوتر شما قابل تعمیر باشد توسط تعمیرکاران ما بررسی و تعمیر خواهد شد.

 

عیب یابی اسکوتر برقی
برد-اسکوتر-سبز-450x450

درصورتی که بخواهید برد اسکوتر را خودتان تعویض کنید ما به شما مشاوره رایگان میدهیم و راهنمای نصب برد اسکوتر را می‌فرستیم. تا خودتان بتوانید به راحتی برد را تعویض کنید. تعویض برد اسکوتر احتیاج به لحیم کاری ندارد و به راحتی با جا زدن سوکت قابل تعویض است.

نکته مهم!!!  توجه داشته باشید اگر قصد خرید برد اسکوتر را دارید از کیفیت برد مطمئن شوید. چون برد بی کیفیت در بازار با قیمت پایین موجود است. که پس از نصب مجدد برد خراب می‌شود و احتیاج به تعمیر یا تعویض مجدد دارد.

دلایل خرابی اسکوتر برقی

آموزش تعمیر اسکوتر برقی
قاب اسکوتر برقی 6/5 اینچ آبی

انواع قاب اسکوتر برقی

تعمیرگاه اسکوتر برقی مجموعه‌ ساپتک اسپرت، با حضور تکنسین‌های مجرب، اقدام به تعمیر اسکوتر برقی شما می‌نماید. تکنسین‌های ساپتک اسپرت تعویض کار نیستند و برد دستگاه شما را با هزینه کمتر تعمیر می‌کنند و در صورت نیاز به تعویض ابتدا با صاحب دستگاه مشورت کرده و بعد قطعات غیر قابل تعمیر را تعویض می‌کنند. سرعت عمل بالا، تحویل سریع، موجود بودن تمامی قطعات اسکوتر برقی، قیمت مناسب و هزینه کم تعمیر اسکوتر برقی در مجموعه ساپتک اسپرت سبب جلب رضایت شما عزیزان شده است.

سرعت اسکوتر برقی آفرود

سوالات متداول درباره تعمیر اسکوتر برقی در خانه

ممکن است بعضی از مشکلات اسکوتر ها، جزئی باشد و نیازی به بررسی فنی و کارشناسی دقیق نباشد.

  • بهترین و مفید ترین راه حل برای یک سری مشکلات رایج، ریست کردن است. وقتی اسکوترتان را ریست می‌کنید چندین مشکل که ممکن است اسکوتر شما داشته باشد را حل می‌کند و این کار خیلی ساده است.
  • سیم کشی اسکوتر برقی را بصورت کلی نگاه بیندازید. ممکن است مشکل از سیم کشی ها باشد.

مهم: به یاد داشته باشید که ریست کردن همیشه جوابگو نیست! همچنین در 90 درصد مواقع ریست کردن، ایراد و مشکل اسکوتر را بطور کامل برطرف نمی‌کند. پس از ریست کردنِ مداوم و پشت سر هم خودداری کنید.

نحوه ریست کردن به این صورت است که اسکوتر برقی خود را خاموش نموده و روی یک سطح صاف قرار دهید. دکمه پاور آن را به مدت 6 ثانیه به طور ممتد فشار دهید تا تمامی چراغ‌های اسکوتر روشن شود و سپس دستگاه را خاموش کنید و سپس روشن کنید، در نهایت اسکوتر شما ریست شده است. اگر احیانا مشکل اسکوتر شما حل نشد در ادامه آموزش تعمیرات همراه ما باشید.

  1. در صورتی که اسکوتر دیگر شارژ نشود احتمال دارد باتری خراب شده باشد.
  2. درصورتی که اسکوتر در حین حرکت ناگهان خاموش شود احتمالا باتری ایراد دارد.
  3. اسکوتر روشن می‌شود ولی یک چرخ آن کار میکند برد شما ایراد دارد.
  4. ولتاژ باتری اسکوتر باید 42.2 ولت باشد در صورتی که شارژ کامل باشد. اگر ولتاژ باطری اسکوتر کمتر از 36 ولت باشد اسکوتر اصلا روشن نخواهد شد.
  5. زمانی که اسکوتر با شارژر روشن می‌شود اما بدون شارژر روشن نمی‌شود، باتری مشکل دارد. اما اگر باتری شارژ می‌شود و اسکوتر خطا می‌دهد و حرکت نمی‌کند برد اسکوتر خراب است.

حتما توجه داشته باشید که شارژر اسکوتر نباید بیشتر از دو ساعت به برق متصل باشد زیرا احتمال خرابی باطری اسکوتر  زیاد می‌باشد.

  1. کنار گذاشتن اسکوتربرقی و شارژ نکردن آن برای بیشتر از یک ماه (در صورت استفاده نکردن باید هر یک ماه یکبار شارژ شود.)
  2. تخلیه شارژ کامل باتری در حین استفاده. ( می‌بایست با حداقل 10% شارژ گردد.)
  3. استفاده از باتری های تاریخ گذشته و اسکوترهای در گمرک مانده.
  4. استفاده متوالی از اسکوتر برقی، بیشتر از یک ساعت.

 

تعمیر اسکوتر برقی در شرق تهران

تعویض قاب اسکوتر برقی بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید خودتان قاب اسکوترتان را تعویض کنید. برای تعویض قاب اسکوتر برقی ابتدا پیچ های پشت اسکوتر را باز می‌کنیم. سپس پیچ های داخلی باتری و قسمت برد را باز کرده تا بتوانیم چراغ های روی قاب که مخصوص ال ای دی باتری و برد هست را جدا نموده و روی قاب جدید ببندیم. بدین ترتیب قاب جدید را نصب کرده و پیچ ها را می‌بندیم.

موتور اسکوتر های برقی در چرخ آنها قرار دارد که این به این معنی است که هر چرخ دارای یک موتور می‌باشد که قدرت موتور اسکوتر ها با توجه به مدل آنها متفاوت است. قطعا برد اسکوتر برقی یکی از قطعات بسیار حساس این دستگاه است. در صورت ضربه وارد شدن به برد و یا وارد شدن جریان نامناسب به برد اسکوتر برقی باعث ایجاد آسیب به آن می‌شود.

  • برد های سه تکه ساده
  • برد های سه تکه
  • اتوبالانس دار
  • برد های سه تکه اپلیکیشن دار

برند بردهای مذکور، تائو تائو از بهترین بردهای موجود بازار است و می‌توان خصوصیاتی مانند  کیفیت عالی، مرغوبیت و قیمت مناسب را ذکر نمود.

  • برد سه تیکه اسکوتر برقی
  • باتری لیتیومی اسکوتر برقی
  • قاب و شاسی انواع اسکوتر برقی
  • شارژر انواع اسکوتر برقی
  • چرخ ها و لاستیک اسکوتر برقی
  • برد بلوتوث و ریموت اسکوتر برقی
  •  
مدل های جدید اسکوتر برقی دارای برد سه تکه هوشمند هستند ولی اگر یک طرفه اسکوتر شما از کار افتاده به این معناست که اسکوتر برقی شما دو برد می‌باشد و یکی از برد های آن دچار مشکل شده است در چنین شرایطی باید اسکوتر برقی خود را به یک متخصص تعمیر اسکوتر برقی نشان دهید.
از جمله دلایلی که می‌تواند باعث لرزش اسکوتر برقی در هنگام بازی شود وزن کم کاربر اسکوتر برقی است. برای جلوگیری از این روش باید کاربری که از اسکوتر برقی استفاده می‌کند وزن بالای 30 کیلوگرم داشته باشد.
از جمله دلایلی که می‌تواند باعث لرزش اسکوتر برقی در هنگام بازی شود وزن کم کاربر اسکوتر برقی است. برای جلوگیری از این روش باید کاربری که از اسکوتر برقی استفاده می‌کند وزن بالای 30 کیلوگرم داشته باشد.

نحوه باز کردن برد و باتری اسکوتر برقی

  • برای باز کردن قاب و باتری اسکوتر برقی نیاز به یک عدد پیچ گوشتی چهارسو دارید.
  • پس از خریداری باتری نو توصیه میشود ابتدا 3 ساعت به صورت شارژ اولیه و بعد از آن دو ساعت شارژ شود.
  • برای باز کردن برد اسکوتر برقی ابتدا باتری اسکوتر برقی را جدا کنید و حتما از خالی شدن الکتریسیته داخل برد اطمینان حاصل کنید.
  • بعد از جدا کردن باتری از اسکوتر ( برای تخلیه الکتریسیته ) کلید پاور را مکررا 2 تا 3 بار بزنید.
  • برد اسکوتر برقی هوشمند و حساس می‌باشد پس برای جلو گیری از آسیب دیدن برد با احتیاط برد را باز و بسته کنید.
چرخ اسکوتر برقی
بازکردن قاب اسکوتر برقی
  • موتور های براشلس اسکوتر برقی داخل چرخ ها قرار گرفته، در واقع موتورها خرابی ندارند و یا به ندرت خراب می‌شوند. اما سنسورهای داخل چرخ ها امکان خرابی دارند و درصورت خرابی باعث حرکت نکردن چرخ ها می‌شود.
  • در این مواقع باید چرخ ها را باز کنید و بعد شروع به تعویض سنسورهای خراب کنید.
  • برای باز کردن چرخ ها ابتدا باید برد روی چرخ ها باز شود (با یک عدد پیچ گوشتی چهارسو) و بعد چرخ ها را از شاسی اسکوتر جدا کنید (با یک عدد آچار آلن 6mm)
تعمیر اسکوتر برقی

چرا اسکوتر برقی تعادل ندارد؟

اگر اسکوتر ضربه دیده باشد دچار اختلال در حرکت می‌شود. عمده ترین ایراد در ضربه خوردگی به اسکوتر ابتدا شکستن قاب است که باعث اختلال در حرکت اسکوتر برقی می‌شود. اسکوترها دارای دو برد تعادل می‌باشند که کار کردن آنها باید با یکدیگر هماهنگ باشد و cpu در دستگاه هدایت و فرمان این دو برد را انجام می‌دهد.

در صورت ضربه خورد به دستگاه اسکوتر، این هماهنگی از بین می رود و دیگر اسکوتر در حالت عادی خود کار نمی‌کند. امکان دارد که اسکوتر با ریست کردن درست شود اما در برخی از موارد این برد ها باید تعمیر یا تعویض گردد. البته در نظر داشته باشید همیشه مطمئن ترین راه حل جهت رفع خرابی اسکوتر برقی تعمیر آن توسط یک متخصص تعمیر اسکوتر برقی است.

مجموعه بزرگ ساپتک دارای واحد تعمیرات می‌باشد که به صورت تخصصی با کارشناسان مجرب مشغول به فعالیت در زمینه تعمیرات عیب یابی و تعمیر اسکوتر برقی و تعویض قطعات اسکوتر برقی  هستند. کافیست با همکاران ما در بخش در تعمیرات تماس حاصل فرمایید.

Logo-suptech-1

137 پاسخ

  1. سلام اسکوترصندلی دار دارم دسته ولومی گازش که سه سیمه خراب شده .یدکشودارید

  2. سلام
    اسکوتر برقی ما چند سال باهاش کار نکردیم
    الان که به شارژ زدیم سریع شارژ خالی میکنه
    علت چیست؟

    1. سلام باتری شما خراب هست و باید باتری تعویض گردد
      با واحد فروش ما تماس بگیرید

      1. سلام اسکوتر برقی صندلی دار دارم داخل مانیتور بالا که نشان شارژ نشان میده علامت خطر میزنه حرکت نمیکنه مشکل چیه

        1. سلام وقت بخیر احتمالا موتور سوخته یا درایو دستگاه آسیب دیده
          جهت تعمیر با شماره 09194088807 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*