تجهیزات ایمنی و لوازم کفش اسکیت​

فهرست مطالب

تجهیزات ایمنی و لوازم کفش اسکیت

کفش اسکیت در عصر حاضر طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرده است. استفاده از این وسیله شرایط خاص خود را دارد. یکی از شرایط مهم که حتما باید در زمان استفاده از کفش اسکیت رعایت شود، استفاده از وسایل ایمنی و جانبی این وسیله است. وسایل جانبی این وسیله پرطرفدار چیست؟ ما در این مقاله درباره لوازم کفش اسکیت و تجهیزات ایمنی آن با شما همراهان صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی را از این وسایل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایمنی ترین لوازم کفش اسکیت چیست؟

در زمان استفاده از کفش اسکیت لازم است کاربران این وسیله برای حفظ سلامت و ایمنی خود از لوازم کفش اسکیت استفاده کنند. استفاده از این وسایل شرط اصلی و مهم در استفاده از کفش اسکیت هستند.

  • جوراب کفش اسکیت
  • کلاه اسکیت دخترانه
  • بند کفش اسکیت
  • شلوارک ضربه گیر اسکیت
  • باسن بند اسکیت

کلاه ایمنی و لوازم کفش اسکیت

یکی از وسایل ایمنی، کلاه ایمنی کفش است. زمان استفاده از کفش اسکیت استفاده از کلاه ایمنی ضروری به نظر می‌رسد. شما باید حین استفاده تمام حواستان باشد زیرا ممکن است با ذره‌ای بی‌توجهی بی‌افتید و آسیب ببینید. اسکیت سواری تعادل بالایی می‌خواهد. اگر کاربر این وسیله از روی اسکیت بیفتد در صورت استفاده از کلاه ایمنی آسیبی به او نمی‌رسد. تمام کاربران کفش اسکیت باید از کلاه ایمنی استفاده کنند. مخصوصا کسانی که در مسابقات این وسیله شرکت می‌کنند.

روش صحیح کلاه به سر گذاشتن به این صورت است که کلاه جلوی سر قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر کلاه تا بالای ابرو و روی پیشانی را بپوشاند. از قرار دادن کلاه در عقب سر خودداری کنید. اگر کلاه را به صورت اشتباه روی سر قرار دهید جلوی ضربات را چندان نمی‌گیرد. روش صحیح کلاه گذاشتن، شرط اساسی استفاده از کلاه ایمنی و لوازم کفش اسکیت است. فراموش نکنید بند کلاه کفش اسکیت نیز باید بسته شود، در غیر این صورت کلاه از روی سر می‌افتد و نمی‌تواند جلوی ضربات را بگیرد.

شلوارک ضربه گیر اسکیت چیست؟

شلوارک ضربه گیر کفش اسکیت

یکی دیگر از لوازم کفش اسکیت ، شلوارک ضربه گیر است. این وسیله همراه کفش اسکیت دار وجود ندارد و باید جداگانه برای آن اقدام به خرید کرد. وجود این شلوار ایمنی کاربر را بالا می‌برد و احتمال آسیب دیدن را کاهش می‌دهد. استفاده از کفش اسکیت هیجان بالایی دارد ولی در بعضی از مواقع ترس از افتادن باعث دوری از این ورزش می‌شود.

استفاده از این شلوار در کاهش ترس برای مبتدیان بسیار موثر است و باعث می‌شود تا افرادی که قصد دارند لذت استفاده از این وسیله جذاب را ببرند، آسان تر اقدام به این کار کنند. نکته مهم در زمان خرید و استفاده از شلوارک، سایز مناسب آن است .

آیا تهیه کردن کیف کفش اسکیت لازم است؟

کیف کفش اسکیت نیز یکی دیگر از لوازم کفش اسکیت است. علت تولید این نوع کیف ها این است که کاربر برای حمل و جابه جایی کفش اسکیت به مشکلی برنخورد. حمل کفش اسکیت  با این کیف بسیار آسان خواهد بود. اگر قصد استفاده از این کیف ها را دارید باید به صورت جداگانه اقدام به خرید آن کنید.

لوازم کفش اسکیت برای کودکان

مچ بند، آرنج بند و زانو بند نیز از لوازم کفش اسکیت مبتدی و حرفه ای هستند. مچ عضوی است که بسیار مورد آسیب قرار می‌گیرد استفاده از مچ بند، ایمنی لازم را برای کاربر فراهم می‌کند. آرنج و زانو نیز در زمان افتادن بر زمین در معرض آسیب هستند و درد آنها بسیار زجر دهنده است.
استفاده از زانو بند و آرنج بند علاوه بر این که ترس را از انسان دور می‌کند، ایمنی کافی را برای انسان فراهم می‌کند. این دو وسیله از آسیب های آرنج و زانو جلوگیری می‌کند. این محافظ ها نیز مانند محافظ های دیگر باید سایز متناسب داشته باشند و الا کارایی چندانی نخواهند داشت.

آیا پوشیدن جوراب در زمان استفاده از کفش اسکیت ضروری است؟

در نگاه ابتدایی شاید فکر کنید که استفاده از جوراب چندان اهمیتی ندارد، ولی اگر جوراب مناسب بپوشید امنیت پای شما حفظ می‌شود. پوشیدن جوراب از ایجاد ناراحتی ها برای پاها جلوگیری می‌کند. در زمان اسکیت سواری از جوراب هایی استفاده کنید که از جنس پنبه باشند. علت این انتخاب آن است که این نوع جوراب ها عرق پا را جذب کرده و کاربر آسان تر می‌تواند از اسکیت سواری لذت ببرد. لوازم کفش اسکیت

برای مشاهده و خرید بهترین مدل های کفش اسکیت در بازار اینجا کلیک کنید. 

کفش اسکیت مبتدی و حرفه ای

یکی از نکاتی که در لوازم کفش اسکیت حرفه‌ای و مبتدی باید به آن توجه کرد، وجود ترمز است. مبتدی ها در هنگام خرید کفش اسکیت پسرانه یا کفش اسکیت دخترانه و انواع دیگر کفش اسکیت، کفشی را انتخاب کنند که دارای ترمز باشد. به وسیله ترمز به آسانی می‌توانند کفش اسکیت را متوقف کنند و تعادل خود را نگه دارند. ولی حرفه ای ها نیازی به آپشن ترمز ندارند. اسکیت بازان می‌توانند بدون وجود ترمز نیز کفش اسکیت دار را متوقف کنند. لوازم کفش اسکیت

کفش اسکیت بزرگسال چیست؟

کفش اسکیت کودکان قابلیت تنظیم سایز را دارد. به عبارت دیگر کفش اسکیت بچه گانه برای چند سایز مختلف می‌تواند تنظیم شود. دلیل این تنظیم سایز این است که سایز پاهای کودکان زود به زود تغییر می‌کند. اگر کفش اسکیت آنان قابل تنظیم نباشد سریع برای آنها کوچک شده و قابلیت استفاده برای آنان را ندارد. ما در ادامه به ویژگی های کفش اسکیت بزرگسال می پردازیم. لوازم کفش اسکیت

1- کفش اسکیت بزرگسالان بر خلاف اسکیت کودکان کفشی است که دارای سایزهای مختلف نیست و تک سایز می‌باشد.

2- این نوع کفش اسکیت به خاطر این که برای افراد بزرگسال با بدن های بزرگ و وزن بالا طراحی شده است قدرت تحمل وزن بالا را دارد.

3- بدنه کفش اسکیت به خاطر این که باید وزن بالایی را تحمل کند از جنس پلاستیک فشرده تولید شده است تا توان تحمل وزن بالا را داشته باشد.

انواع اسکیت چهار چرخ حرفه ای

کفش اسکیت بزرگسالان در سه نوع تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

1- کفش اسکیت مردانه

2- کفش اسکیت زنانه

3- کفش اسکیت مشترک برای زنان و مردان

در زمان خرید کفش اسکیت به این نکته اساسی باید دقت شود و آن این که شخصی که برای او خرید کفش اسکیت انجام می‌شود مرد است یا زن. پاهای مردان نسبت به پاهای زنان متفاوت است و در اندازه و سایز با هم فرق می‌کنند، به همین خاطر تولید کنندگان کفش اسکیت متناسب با پای مردان کفش اسکیت مردانه و متناسب با پاهای خانم ها، کفش اسکیت زنانه را تولید و طراحی کرده‌اند. لوازم کفش اسکیت

در صورتی که هر کدام از این گروه مدل دلخواه خود را نیافتند، می‌توانند از کفش های مشترک مردان و زنان مدل دلخواه خود را انتخاب کنند.

نکته ای مهم در خرید کفش بزرگسال

به دلیل تک سایز بودن کفش اسکیت بزرگسالان لازم است در زمان خرید کفش در انتخاب سایز آن دقت شود تا سایز آن دقیقا به اندازه پای کاربر این وسیله باشد. چون قابلیت تنظیم به سایزهای مختلف را ندارد. لوازم کفش اسکیت

چرا اسکیت کفشی بزرگسال تک سایز است؟

دلیل این که کفش اسکیت بزرگسالان تغییر سایز نمی‌کند این است که سایز پای بزرگسالان تغییر سایز نمی‌دهد و نیازی به تغییر دادن اندازه آن اصلا وجود ندارد. این تک سایز بودن به راحت بودن پاهای کاربر کفش اسکیت کمک می‌کند بعلاوه اسکیت سوار بهتر می‌تواند تعادل خود را در زمان استفاده از اسکیت حفظ کند.‌ لوازم کفش اسکیت

خرید اسکیت کفشی بزرگسال

اگر قصد خرید اینترنتی کفش اسکیت یا خرید حضوری آن را دارید، به کیفیت بالای کفش اسکیت توجه کنید. در زمان خرید کفش اسکیت بزرگسال، کفش اسکیت دخترانه، کفش اسکیت پسرانه و انواع کفش اسکیت تجهیزات و لوازم کفش اسکیت را هم خریداری کنید. لوازم کفش اسکیت

قیمت کفش اسکیت بسته به مدل، کیفیت و نوع آن مشخص می‌گردد.

آموزش تعمیر کفش اسکیت

قیمت اسکیت چهار چرخ بزرگسال

کفش اسکیت بزرگسال فروش بالایی دارد و یکی از پرفروش ترین ها است. به همین خاطر شرکت های مختلف و زیادی اقدام به تولید کفش اسکیت بزرگسالان کرده‌اند. بر این اساس این نوع کفش اسکیت ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.

این تنوع مدل ها باعث شده تا امکانات این اسکیت ها نیز مختلف باشد. برای همین بسته به نوع، مدل و امکانات کفش اسکیت بزرگسالان قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. در زمان انتخاب، به فکر خرید اسکیت حرفه ای ارزان قیمت نباشید. البته که قیمت مناسب آن از اهمیت بالایی برخوردار است ولی کفش اسکیت با کیفیت را نیز مد نظر قرار داده و انتخاب کنید.

رنگ بندی اسکیت چهار چرخ بزرگسال

همانطور که اشاره کردیم کفش اسکیت بزرگسال در سه نوع تولید شده است.

رنگ بندی کفش اسکیت مردانه متناسب با سلیقه آقایان طراحی شده است. مردان معمولا به رنگ های تیره و سنگین علاقه مند هستند به همین خاطر اسکیت های مردانه معمولا به رنگ های تیره و رنگ های سنگین در بازار وجود دارد.

رنگ بندی کفش اسکیت زنانه نیز متناسب با سلیقه بانوان طراحی شده است. خانم ها معمولا به رنگ های شاد و جذاب بیشتر علاقه مند هستند به همین خاطر رنگ بندی اسکیت بانوان شاد و جذاب و رنگارنگ است تا هر خانمی رنگ جذاب و شاد خود را انتخاب کند.

کفش اسکیت مشترک مردانه و زنانه نیز معمولا دارای رنگ هایی است که متناسب با هر دو سلیقه باشد. بنابراین در انتخاب رنگ مورد علاقه خود در خرید کفش اسکیت بزرگسال به خاطر تنوع رنگ ها با مشکلی برخورد نخواهید کرد.

نتیجه گیری

در زمان استفاده از اسکیت کفشی لازم است تا تجهیزات جانبی آن را نیز خریداری کنید. استفاده از وسایل ایمنی در حفظ جسم کاربر کفش اسکیت بسیار موثر است. دلیل دیگر استفاده از این وسایل این است که ترس اسکیت سواری را مخصوصا از مبتدیان دور کرده و باعث می‌شود تا لذت بیشتری از اسکیت سواری ببرند. استفاده از کفش اسکیت را در هیچ شرایطی فراموش نکنید. رعایت نکات ایمنی ترس کسانی را که از این وسیله می‌ترسند، می‌ریزد.

استفاده بدون ترس و لرز است که باعث می‌شود کاربر اسکیت کفشی از سواری بر این وسیله نهایت لذت را ببرد چون کاربر این وسیله خود را مصون می‌بیند.

مطالبی که بهتر است مطالعه کنید ...

برای دانلود PDF این صفحه بر دکمه زیر کلیک کنید

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*