سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟

فهرست مطالب

سرعت اسکوتر برقی

اسکوترها در انواع مختلفی با توجه به نیاز مشتریان در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. هرکدام از این اسکوترها ویژگی های خاص و اختصاصی خودشان را دارند و طبیعتا همه اسکوترها یکسان نیستند. اما یکی از عوامل و فاکتورهای مهم هنگام انتخاب اسکوتر، سرعت اسکوتر برقی است که قطعا باید قبل از خرید بررسی شود. با مجله ساپتک اسپرت همراه باشید تا پاسخ سؤالتان را بیابید.

هنگام خرید هر وسیله نقلیه یکی از سوالاتی که در ذهن افراد مطرح می‌شود میزان سرعت و شتاب وسیله مورد نظر است. اسکوتر های هوشمند هم از این قاعده مستثنی نیستند و اسکوتر سواران تمایل دارند وسیله‌ای داشته باشند که دارای سرعت و ایمنی بالایی باشد.

بطور کلی سرعت اسکوتر برقی تا 15 کیلومتر در ساعت می‌باشد. همچنین سرعت به نسبت زاویه اسکوتر با سطح زمین تغییر می‌کند. سرعت معمولی اسکوتر در حالت عادی و بدون خطر تا 10 کیلومتر می‌باشد اما برای اسکوتر های مختلف سرعت متفاوت است و اسکوترهای دسته دار تا 45 کیلومتر هم می‌رسند.

 

سرعت اسکوتر برقی

 

سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟

یکی از سوالات رایج در بین خریداران این است که سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟

پاسخ دقیقی برای ” سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟ ” وجود ندارد! میزان سرعت اسکوتر ها کاملا با توجه به ساختار آنها، ابعاد، باتری و سایر ویژگی های آنها است. مثلا فرض کنید که از شما می‌پرسند که ” چقدر باید غذا بخوریم؟! “.

اما می‌خواهیم پاسخ این سؤال را به طور دقیق و جزئی پاسخ دهیم. در واقع در اینجا قصد داریم تا سرعت انواع برندهای مختلف اسکوتر برقی را بررسی کنیم.

اسکوتر برقی تاشو

اسکوترهای تاشو، همانطور که از نام آنها پیداست قابلیت جمع و تا کردن را دارند و به همین دلیل محبوبیت زیادی نزد مشتریان دارند. از آنجایی که حمل اسکوتر برقی تاشو آسان است، از این اسکوتر ها در مسافرت ها و تفریحات 1 روزه استفاده زیادی میشود. سرعت اسکوتر برقی تاشو معمولا در رنج 25 الی 40 کیلومتر بر ساعت شناخته شده اند و سرعت برخی از مدل های اسکوتر برقی تاشو به 45 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

 

 

 

اسکوتر برقی آفرود

سرعت اسکوتر های برقی آفرود بیشتر از اسکوترهای تاشو است. با اینکه سرعت اسکوتر برقی آفرود بین 20 الی 30 کیلومتر تخمین زده شده است، اما در برخی از مدل ها، سرعت آن به 60 کیلومتر نیز میرسد! بنابراین این اسکوتر ها از لحاظ قدرتی و کیفیت نیز نسبت به سایر اسکوتر ها برتری دارند. از اسکوتر برقی آفرود همانطور که از نامش پیداست، در جاده ها و مسیرهای ناهموار استفاده بیشتری می‌شود و قدرت موتور و باتری آن هم با توجه به همین مورد، زیاد است.

چه عواملی بر افزایش سرعت اسکوتر برقی تأثیر می‌گذارد؟

افزایش سرعت اسکوتر برقی یا همان هاوربرد هوشمند به چندین عامل بستگی دارد :

1 – قدرت باتری اسکوتربرقی : باتری‌هایی که قدرت بالایی داشته باشند در افزایش سرعت اسکوتر برقی تأثیر بیشتری را اعمال می‌کنند.
2 – محلی که اسکوتر برقی در آن استفاده می‌شود : اسکوتر برقی در سطوح هموار و صاف بهترین عملکرد و بیشترین سرعت را خواهد داشت. حرکت بر روی فرش، سطوح ناهموار و سطوح شیب‌دار موجب کاهش سرعت اسکوتر خواهد شد.
3 – وزن شخص استفاده کننده : هر چه قدر وزن اسکوتر سوار بیشتر باشد به همان میزان سرعت و کارایی دستگاه کاهش می‌یابد. مناسب ترین وزن برای رسیدن به حداکثر سرعت در اسکوتر هوشمند 30 تا 50 کیلوگرم می باشد.
4 – نحوه ریست شدن اسکوتر  نیز  بر سرعت آن مؤثر خواهد بود، به این معنی که پیش فرض ریست اسکوتر در وضعیت تراز با سطح است، برای داشتن سرعت بیشتر لازم است اسکوتر را کمی به یک سمت متمایل کنیم.
5 – قطر چرخ‌ها هم در سرعت اسکوتر برقی مؤثر می‌باشد. به این معنا که اگر قطر چرخ‌ها بزرگتر باشد، سرعت حرکت اسکوتر بیشتر خواهد بود و بر افزایش سرعت اسکوتر برقی تأثیر می‌گذارد.
6 – مدل و برند اسکوتر برقی، تعداد برد و کیفیت برد در سرعت اسکوتر برقی اثر گذار خواهد بود. اسکوتر های هوشمندی که از سه برد تشکیل شده باشند کارایی بیشتری را برای دستگاه به همراه دارند.

 

 

آیا با ریموت می‌توان سرعت اسکوتر را زیاد کرد؟

برای برخی از اسکوتر های برقی ریموت کنترل تعبیه شده است که این ریموت ها در کم و زیاد کردن سرعت اسکوتر برقی تأثیری ندارند. این ریموت ها فقط برای خاموش و روشن کردن دستگاه قابل استفاده هستند.

آیا برد اسکوتر برقی روی سرعت آن تأثیر دارد؟

این سؤالی است که اکثر افرادی که قصد افزایش سرعت اسکوتر برقی خود را دارند از ما می‌پرسند. دو قسمت اصلی اسکوتر برقی برد و باتری می‌باشد که هردو تأثیر شایانی در سرعت اسکوتر شارژی می‌گذارند. بله قدرت برد نیز از عوامل مهم در سرعت هاوربرد می‌باشد و  قدرت و کیفیت برد اسکوتر ارتباط مستقیمی با سرعت حرکت اسکوتر هوشمند دارد.

 

 

 

حداکثر سرعت اسکوتر هوشمند برای اسکوتر سوار چقدر است؟

یک اسکوتر معمولی در حالت عادی به سرعتی برابر با 15 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته این میزان سرعت به محیطی که اسکوتر سوار از آن استفاده می کند هم بستگی دارد. در صورتی که شارژ اسکوتر فول باشد این میزان سرعت تا 20 کیلومتر بر ساعت هم قابل افزایش است.

 

سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟

 

سرعت اسکوتر برقی توسط کاربر چطور تنظیم می‌گردد؟

محل قرارگیری پاهای کاربر در اسکوتر بر روی پدهای فشار می‌باشد و در زیر این پدها سنسورهای فشار و ژیروسکوپ‌ها قرار دارند. سرعت اسکوتر بر اساس میزان فشاری که از سمت اسکوتر سوار بر روی پدها اعمال می‌شود، محاسبه می‌گردد. هر چه این میزان فشار بیشتر باشد سرعت اسکوتر افزایش می‌یابد.

آیا راه حل افزایش سرعت اسکوتر برقی را می‌دانید؟

سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟ در ابتدا لازم است یادآور شویم که اسکوتر شما حتماً می‌بایست هوشمند بوده و شما نیز تسلط کافی بر کنترل آن را داشته باشید. پس از نصب این قطعه بر روی اسکوتر برقی، سرعت و حرکت این اسکوتر بیشتر خواهد شد، به گونه‌ای که دیگر برای سوار شدن بر روی اسکوترهای معمولی رغبتی نخواهید داشت. چون اسکوتر قدیمی خود را بسیار کُند و غیر قابل تحمل می‌بینید. برای اینکه اسکوتر شما سریع شود و از آن بیشتر لذت ببرید کافیست است تا بردهای زیر ژیرسکوپ اسکوتر هوشمند را با بردهای سریع تعویض نمائید.

چه عواملی بر کاهش سرعت اسکوتر تأثیر می گذارند؟

  • وزن اسکوتر سوار
  • میزان شارژ باتری اسکوتر
  • مدل اسکوتر و کیفیت برد آن
  • محلی که در آن از اسکوتر استفاده می‌شود.

ریموت در اسکوترهای هوشمند چه کاربردی دارد؟

به وسیله ریموت علاوه بر روشن و خاموش کردن دستگاه، می توان سرعت اسکوتر را به دلخواه کاربر کم یا زیاد کرد.

 

 

آیا سرعت تعریف شده در اسکوتر های برقی برای کودکان خطرآفرین است؟

اصولا اسکوتر های هوشمند به ویژه مدل‌هایی که برای کودکان ساخته شده است طوری طراحی شده‌اند که با سرعت بالا حرکت نکنند ولی با این حال همواره باید مراقب کودکان در هنگام استفاده از اسکوتر شارژی بود. نکته مهم این است که والدین خودشان باید تشخیص دهند که کودکشان توانایی استفاده از اسکوتر برقی با سرعتی که برای آن تعریف شده است را دارد یا ندارد. برخی از اسکوترهای هوشمند دارای برنامه‌ای هستند که این امکان را برای والدین فراهم می‌کند تا سرعت اسکوتر را محدود نمایند.

 

سرعت اسکوتر برقی آفرود

 

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام روزتون بخیر
    این اسکوتر ها سرعتشون مطمئن هست مثلا برای بچه ها بخوان بازی کنن مشکلی پیش نمیاد ؟

    1. سالم دوست عزیز وقتتون بخیر.
      این اسکوتر ها وسیله ای کاملا هوشمند هستند و کنترل ان کاملا در اختیار فرد اسکوتر سوار بوده و از سنین 3 سال به بالا قابل استفاده هست.

  2. سلام روزتون بخیر مرکز تعمیرات شما می تونه سرعت اسکوتر برقی آفرود رو بیشتر کنه؟

  3. برای پسر 7 سالم به نظرتون کدوم اسکوتر مناسبه که سرعت خیلی بالایی هم نداشته باشه و براش امن باشه؟ و البته این که بتونه چند سال ازش استفاده کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*