انواع برد اسکوتر برقی ناین بات شیائومی

فهرست مطالب

اسکوتر برقی ناین بات چیست؟

باتوجه به استقبال زیاد از اسکوترهای برقی و پیشرفت های روز افزون علم انواع جدیدی از این اسکوترها روانه بازار شدند. یکی از آنها اسکوتر های ناین بات هستند که چیزی مابین اسکوترهای معمولی و سگوی هستند. می توان گفت درواقع سایز کوچکتر اسکوترهای سگوی هستند. یکی از بهترین برندهای این نوع اسکوتر، اسکوتر برقی ناین بات شیائومی می باشد.

اسکوتر برقی گران قیمت

برد اسکوتر برقی ناین بات شیائومی

آیا می دانید برد اسکوتر برقی ناین بات چیست و چه کاربردی دارد؟ برد یکی از قطعات سخت افزاری در وسایل الکترونیکی است و قطعاتی نظیر خازن، مقاومت، آی سی و غیره روی آن سوار می شود. برد در اسکوتر برقی وظیفه ی نظارت و کنترل تمام قطعات دیگر درون اسکوتر هوشمند مانند سنسور ها، باتری و موتور را بر عهده دارد و در واقع به عنوان یک پردازنده ی مرکزی در اسکوتر نقش ایفا می کند.

جهت مشاهده انواع مادر برد اسکوتر برقی روی لینک زیر کلیک کنید

بردها در اسکوتر شارژی ناین بات شیائومی به چند دسته تقسیم می شوند؟

بردها در اسکوتر برقی ناین بات شیائومی به دو دسته تقسیم می شوند :

1. بردهای دو تیکه

2. بردهای سه تیکه

بردهای دو تیکه چه ویژگی هایی دارند؟

این بردها دارای دو برد در زیر ژیروسکوپ ها هستند و محل قرارگیری آن ها دقیقا زیر پاها در اسکوتر می باشد. در بردهای دو تیکه از مادر برد اصلی استفاده نشده است و یک کابل بین دو برد هماهنگی و تعادل را برقرار می کند. این بردها معمولا ورودی برق جداگانه از باتری دارند و هر کدام توسط یک کابل از باتری برق می گیرند. جنس بردهای دو تیکه مرغوب نبوده و برای همین در بازار از استقبال خوبی برخودار نیستند.

آیا می دانید بردهای سه تیکه چه مشخصاتی دارند؟

برد اسکوتر برقی. این بردها سه قسمت دارند. یک قسمت مادر برد اصلی اسکوتر می باشد که وظیفه آن پردازش و کنترل عملکرد تمامی قسمت های اسکوتر است. قسمت های دیگر شامل دو برد کوچکتر است که در زیر ژیروسکوپ ها قرار دارد. برد سه تیکه در بازار مدل های زیادی دارد که بعضی از این بردها اصلا کیفیت خوبی ندارند ولی چون قیمت مناسبی نسبت به بردهای دیگر دارند در تعمیر اسکوتر های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع برد اسکوتر برقی ناین بات شیائومی

در هنگام خرابی و تعویض برد توجه به چه نکاتی مهم است؟

به دلیل وجود چندین مدل از بردهای سه تیکه در بازار می بایست هر سه تیکه برد را با هم خریداری نمایید، زیرا با تعویض یک قطعه اسکوتر شما اصلا کار نخواهد کرد، یا بالانس نخواهد بود و یا احتمال سوختن ژیروسکوپ ها وجود دارد. پس بجای خرید  یک قطعه حتما برد را کامل تعویض نمایید.

 در هنگام خرابی برد توجه داشته باشید :

اگر بردی که روی دستگاه دارید جنس خوبی دارد می توانید آن را درصورتی که خیلی آسیب ندیده باشد تعمیر نمایید. ولی حتما توجه کنید بردهای بی کیفیت برای تعمیر مناسب نمی باشند و پس از مدت کوتاهی مجدد خراب شده و هزینه چندبار تعمیر برد خیلی بیشتر از خرید یک برد خوب برایتان تمام می شود.

بردهای سه تیکه چند نوع اند، آیا برندهای معتبر آن را در بازار می شناسید؟

این بردها به سه نوع ساده، اپلیکیشن دار و اتوبالانس دار تقسیم می شوند. یکی از برندهای خوب این برد ها تاو تاو و دیگری kcq است که دارای کیفیت عالی و مرغوب و قیمتی مناسب در بازار می باشند. توجه داشته باشید برد های سه تیکه در بازار دارای کیفیت های متفاوتی است و درجه 1 و 2 دارند. برد های اسکوتر برقی تان را از جایی که معتبر است و لوازم و قطعات جانبی اسکوتر برقی را دارد تهیه کنید.

برد اسکوتر هوشمند را چطور تعویض کنیم؟

برای این کار ابتدا قاب زیر اسکوتر را باز کنید و سوکتی که مربوط به باتری است را جدا نمایید و یک مرتبه دکمه پاور را فشار دهید تا جریان به طور کامل از مدار تخلیه شود. در مرحله بعد تمامی سوکت هایی که به مادربرد متصل شده اند مثل سوکت شارژ، سوکت ژیروسکوپ ها و غیره را جدا کرده و پیچ های مربوط به برد سه تیکه را هم باز نمایید و برد را بیرون بیاورید. حالا برد جدید را جایگزین برد قدیمی کنید و تمامی سوکت های جدا شده را سر جای خودشان متصل نمایید. برای نصب برد بر روی اسکوتر احتیاج به لحیم کاری نمی باشد.

برد اسکوتر برقی را از کجا بخریم؟

شرکت ساپتک اسپورت مرکز تخصصی اسکوتر برقی است. دارای تیم متخصص تعمیرکاران و تامین کننده تمامی قطعات اسکوتر شارژی می باشد و در کمترین زمان تعمیرات اسکوتر برقی تان را انجام می دهند. برای خرید انواع برد اسکوتر هوشمند و انجام تعمیرات آن به سایت ما مراجعه نمایید. با شماره های ما تماس بگیرید تا از کمک کارشناسان فنی ما بهره مند شوید.

مطالبی که بهتر است مطالعه کنید …


تعمیرات اسکوتر برقی

عیب یابی اسکوتر برقی

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک ایرانیان و دریافت مشاوره می توانید از طریق دکمه های تماس یا واتساپ در پایین و کناره های صفحه نمایشگر خود با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. باسلام
    وقتی ماشین شارژ ی را روشن میکنیم چراغهای هر دو روشن می شود و خاموش نمی شود و وقتی کلید بوق را می زنیم یکسره بوق می زند از راهنماییتان متشکرم

    1. سلام دقیقا مشکل شما را متوجه نشدم
      اگر اسکوتر حرکت نمیکند و با فشار دادن جای پایی اسکوتر شارژی صدای بوق میشنوید برد نیاز به تعمیر دارد.
      البته ابتدا ریست نمایید.

  2. سلام از دیشب تا حالا اسکوتر تو شارژ بوده و تازه تهیه کردیم ولی صبح ی دقیقه حرکت کرد و بعد خاموش شد
    نا گفته نمونه ک ما پرواز داشتیم و محبور شدیم باطری رو در بیاریم چون فرودگاه اجازه نداپ بعد دوباره وصل کردیم

    1. سلام
      این مشکل احتمالا دو علت باعث این مشکل شده
      1-باتری اسکوتر خراب است و شارژ نمیگیرد.
      2-شارژ دستگاه خراب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*