خصوصیات اسکوتر شارژی خوب

فهرست مطالب

اسکوتر های شارژی که با نام های متنوعی همچون اسکوتر هوشمند، اسکوتر خود تراز و هاوربرد شناخته می شوند وسایل جذاب و سرگرم کننده ای هستند که طرفداران آن ها در میان کاربران از سنین مختلف روز به روز در حال گسترش  است. کودکان، نوجوانان، افراد بالغ و حتی شهروندان سالخورده می توانند از این وسیله برای سرگرمی، تفریح، ورزش و حمل و نقل درون شهری استفاده کنند و از سواری با آن لذت ببرند. ساختار کاربردی، ظاهر فوق العاده شیک  و منحصر به فرد اسکوتر های برقی از جمله مواردی هستند که باعث محبوبیت این وسیله شده و آن را به یک ابزار سرگرم کننده و در عین حال کارآمد تبدیل کرده است. هنگام خرید اسکوتر برقی خوب به چند نکته باید توجه کرد. در اینجا سعی می‌کنیم، چند تا از این موارد را که در خرید اسکوتر مهم است، بیان کنیم. خصوصیات اسکوتر شارژی خوب

 

بهترین اسکوتر شارژی کدام است؟

پاسخ این سوال بر حسب محل استفاده کاربر متفاوت است .
پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که اسکوتر هوشمند را در سطوح ناهموار میخواهید استفاده کنید، اسکوتر ده اینچ را انتخاب کنید. زیرا با توجه به اینکه اسکوترهای ده اینچ، دارای لاستیک‌های بادی و بزرگتر از سایر اسکوتر‌های شارژی می‌باشد، برای سطوح ناهموار بسیار مناسب‌تر از سایر اسکوترها می‌باشد.
اگر سطوح خاکی، شنی و ماسه‌ای اطراف خود دارید یا می‌خواهید، اسکوتر شما قابلیت عبور از سطح لغزنده را هم داشته باشد، مدل آفرود بهترین پیشنهاد می باشد. زیرا با داشتن لاستیک پهن و آج‌های زیاد و عمیق، تمام این خصوصیات را دارا است.

اسکوتر برقی

در ابتدا کجا و چگونه از اسکوتر برقی استفاده کنیم؟

توصیه می کنیم در ابتدای استفاده از اسکوتر برای حفظ تعادل خود از یک همراه یا تکیه گاه کمک بگیرید و تا دو روز در منزل و بر روی سطحی صاف تمرین کنید. بعد از یادگیری کار با اسکوتر برقی می توانید در پارک ها و مکان های خلوت اقدام به اسکوتر سواری نمایید.

قیمت اسکوتر برقی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت اسکوتر برقی به عوامل مختلفی از قبیل برند اسکوتر، باتری، مدل و حتی سرعت و طراحی منحصر به فرد بستگی دارد. اسکوتر برقی باتوجه به تاشو بودن، صندلی دار بودن و یا هوشمند و به سلیقه شما دارای محدوده قیمتی متفاوت می‌باشد. برای مشاهده انواع اسکوتر برقی روی دکمه زیر کلیک کنید.

چطور بر روی اسکوتر هوشمند سوار شویم؟

برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :
1) در حالی که اسکوتر را روشن کرده اید به حالت ایستاده و صاف پشت دستگاه قرار بگیرید.
2) پای سمت راست خود را در حالی که تمام وزن بدنتان را روی پای چپ انداخته اید بلند کرده و به صورت صاف روی پدهای فشار اسکوتر قرار دهید.
3) با حفظ تعادل خود تمام وزن بدن را به پای سمت راست که بر روی اسکوتر قرار دارد منتقل کنید و پای سمت چپ را از زمین بلند کرده و به شکل صاف بر روی پدهای فشار قرار دهید و سعی کنید تعادلتان را حفظ نمایید.
در صورتی که کاربر در هر مرحله به شکل صحیح و متعادل بر روی اسکوتر قرار بگیرد چراغی که روی بدنه دستگاه تعبیه شده است روشن شده و سبز رنگ می باشد و نشان می دهد کاربر به درستی بر روی اسکوتر سوار شده است.

با اسکوتر شارژی چطور می توان به جلو و عقب و طرفین حرکت کرد؟

حرکت به سمت جلو یا عقب:

برای حرکت به سمت جلو انگشتان هر دو پای خود را روی پدها به سمت پایین فشار دهید و مقداری بدنتان را به سمت جلو متمایل کنید. برای حرکت به سمت عقب کافیست بدن خود را کمی به سمت عقب متمایل کرده و این بار با پاشنه پاهایتان روی پدها فشار وارد کنید.

چرخش به طرفین:

برای این امر می بایست به هر سمتی که تمایل چرخش دارید پنجه های پای همان سمت را روی پدها فشار دهید. به طور مثال اگر می خواهید به سمت راست خود بچرخید کافیست پنجه پای سمت راست خود را به سمت پایین فشار دهید و پای دیگر را در حالت افقی بدون هیچ فشاری بر پدها ثابت نگه دارید. برای چرخش به سمت چپ عکس عمل گفته شده را انجام دهید.

برای پیاده شدن از روی اسکوتر برقی از چه سمت و چگونه باید پیاده شد؟

هنگامی که قصد پیاده شدن از روی اسکوتر را دارید توجه داشته باشید که سرعت اسکوتر به حداقل خود رسیده باشد و برای این منظور باید از سمت عقب اسکوتر یکی از پاهای خود را بر روی زمین گذاشته و سپس پای دیگر را از روی اسکوتر بردارید.

اسکوتر برقی برای چه سنی مناسب است؟

سن فرد مورد نظر برای خرید اسکوتر هوشمند، مهم است. با توجه به اینکه سایزهای مختلفی برای اسکوتر شارژی در بازار موجود می‌باشد، اسکوترهای 6.5 اینچی برای وزن 15 کیلو به بالا مناسب بوده، اسکوترهای هوشمند 8/5 اینچ نیز برای وزن 20 کیلوگرم به بالاست. همچنین اسکوتر برقی‌های 10 اینچ هم برای دارندگان وزن 40 کیلو گرم به بالا مناسب است.

 

اسکوتر برقی برای انواع سنین

آیا استفاده از اسکوتر برقی محدودیت سنی دارد؟

خوشبختانه برای استفاده از اسکوترهای هوشمند، هیچ محدودیتی وجود ندارد. از سن 4 سال به بالا، همه اعضای خانواده می‌توانند از این تفریح استفاده کنند. خانم‌ها و آقایان کودکان و حتی افراد مسن نیز می‌توانند از اسکوتر هوشمند، اسمارت استفاده نمایند. این اسکوترها نشاط و لذتی خاصی برای شخص به همراه دارند. برای همین توصیه می‌شود با رعایت نکات ایمنی، به راحتی از این اسکوتر استفاده کنید.

چه اسکوتری برای افراد مسن مناسب است؟

اسکوتر برقی هایی که دارای دسته هستند مناسب افراد مسن می باشد. حفظ تعادل با این اسکوتر ها آسان بوده و مجهز به چراغ جلو برای دید بهتر در شب هستند و به وسیله دسته جهت حرکت را به راحتی می توان مشخص کرد.

حالا از کجا اسکوتر خوب بخریم؟

هر کس برای خودش از خرید خوب تعریفی دارد. حتماً برای یک خرید خوب باید تحقیق کرد. باید توجه داشت که قیمت هاوربرد متناسب با جنس، برند و آپشن‌های اسکوتر است. ولی در فروشگاه‌های اینترنتی و مغازه‌های مختلف، این محصول در مدل ها و رنگ های مختلف وجود دارد . اما بهتر است از فروشگاه معتبر دارای گارانتی واقعی خرید کنید. اگر قصد خرید اینترنتی را دارید از سایتی خرید کنید که نماد اعتماد داشته باشد. زیرا این سایت‌ها معتبر هستند و از طریق پلیس فتا قابل پیگیری هستند.

چگونه بهترین اسکوتر برقی را تشخیص دهیم

برای خرید اسکوتر خوب باید به چند نکته توجه داشت

 

  1. حداکثر وزنی که دستگاه می تواند تحمل کند.
  2. توجه به وزن خود اسکوتر.
  3. توجه به حداکثر مسافتی که اسکوتر با هر بار شارژ کامل طی می‌کند.
  4. باتری اسکوتر: باتری اسکوتر باید از نوع 20 سلولی لیتیومی با 42 ولت خروجی باشد. درضمن تاریخ باتری مهم است که حتماً جدید باشد.
  5. برد اسکوتر برقی: اسکوتر های قدیمی دارای دو برد بودند و با گذشت زمان و پیشرفت با سه برد ساخته شدند ، که مدل سه برد آنها با کیفیت تر هستند.
  6. گارانتی اسکوتر: حتماً از فروشنده درخواست فاکتور نمایید. نوع گارانتی و مدت آن نیز باید در فاکتور ذکر شده باشد.
  7. سایز اسکوتر: دقت نمایید برای خرید اسکوتر، وزن شخصی که قصد استفاده از اسکوتر را دارد، با مدل اسکوتر متناسب باشد.

 

نگاهی بر انواع برد اسکوتر برقی

برد یکی از قطعات سخت افزاری در وسایل الکترونیکی است و قطعاتی نظیر خازن، مقاومت، آی سی و غیره روی آن سوار می شود. برد در اسکوتر برقی وظیفه ی نظارت و کنترل تمام قطعات دیگر درون اسکوتر برقی را دارد . برد های اسکوتر برقی معمولا به دو دسته ی دو تکه و سه تکه هستند. در جدیدترین مدل های اسکوتر برقی از تکنولوژی ساخت برد سه تکه بهرگیری کرده اند. این برد ها دارای کیفیت بالاتر و بهتری نسبت به نمونه های قبلی خود هستتند.

برد های دو تکه:

 از دو برد تشکیل شده اند که زیر ژیروسکوپ ها قرار دارند. در آن از مادر برد استفاده نشده است. برد های دو تیکه کیفیت قابل قبولی ندارند و در بازار از استقبال کمی برخوردارند.

برد های سه تکه:

این بردها سه قسمت دارند. یک قسمت مادر برد اصلی اسکوتر می باشد که وظیفه آن پردازش و کنترل عملکرد تمامی قسمت‌های اسکوتر است. قسمت های دیگر شامل دو برد کوچکتر است که در زیر ژیروسکوپ‌ها قرار دارد.

آیا برند اسمارت بالانس بهترین برند هاوربرد است؟

تمامی اسکوترهای فروشگاه ساپتک اسپرت ، برند اسمارت بالانس است. اما توجه کنید، برند اسکوترها در ایران خیلی دارای اهمیت نیست. زیرا معمولاً برند فقط روی جعبه اسکوتر و یا به سفارش ایران درج شده است. یک اسکوتر، می‌تواند دارای اسم اسمارت بالانس، باشد ولی برد و باتری آن درجه دو باشد.

 

کجا با اسکوتر هوشمند بازی کنیم؟

بهتر است یک یا دو روز اول در منزل از اسکوتر استفاده کنید. به دست آوردن مهارت کافی بسیار مهم است. پس از اینکه کاملاً کار با اسکوتر را یاد گرفتید، می‌توانید در پارک‌ها و محل‌های خلوت از اسکوتر برقی استفاده کنید.

آیا بهترین مارک اسکوتر برقی را می شناسید؟

بهترین مارک اسکوتر هوشمند در دنیا یه شرح زیر می باشد، توجه داشته باشید که برندهای دیگر متفرقه بوده و فقط از روی مشخصات فنی ، گارانتی و خدمات پس از فروش آن ها می شود به درست بودنشان پی برد. اسکوتر برقی یا هاوربرد چیست؟

  • Airboard و Cyboard
  • Esway  و Future
  • Hovertrax و Io Hawk
  • Oxboard  و Phunkee Duck
  • Segway و Soar Board
  • Swagway

برای حرکت در سطوح صاف چه مدل اسکوتری خوب است که بخریم؟

اسکوتر های ۶/۵ و ۸ اینچ رایج ترین نوع از اسکوتر های موجود در بازار هستند که تا وزن 100 کیلوگرم را تحمل می کنند و برای استفاده در سطوح صاف مناسب اند. همچنین برای تعمیر اسکوتر برقی کلیک کنید.

آیا می دانید در سطوح ناهموار از چه اسکوتری باید استفاده کرد؟

 اسکوتر های ۱۰ اینچ و آفرود به دلیل اینکه دارای لاستیک های بادی و بزرگتر نسبت به سایر مدل ها هستند برای حرکت در سطوح ناهموار مناسب می باشند.

آیا اسکوترهای برقی و هاوربردها فقط برای تفریح می‌باشند؟

امروزه اسکوترهای برقی، صرفاً برای تفریح استفاده نمی‌شوند بلکه برای کاربری و تردد در سراسر دنیا، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بعضی کشورهای اروپایی، استفاده از اسکوتر تاشو برقی به قدری فراگیر، شده است که قوانین برای آن وضع شده است. از آن برای تردد در محیط‌های بزرگ کاری مانند: فرودگاه‌ها و هایپرها استفاده فراوان می‌شود. همچنین برای تردد در خیابان‌ها و مسیرهای بین محل تحصیل یا کار تا منزل بسیار کاربرد دارد.

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

5 پاسخ

  1. واقعا ممنون از اطلاعات خوبتون‌
    فقط ی سوال
    نوشتین وزن شخصی ک قراره استفاده کنه متناسب اسکوتر باشه.
    اگر ی نفر وزنش ۹۰ کیلو باشه بهتره چ اسکوتری بگیره؟
    اسکوترهایی ک دسته عمودی برای هدایت دارن یا اونایی ک ندارن؟
    و اینک هرچقدر وزن بیشتر باشه رو سرعت اسودتر تغییری ایجاد نمیکنه؟؟

    1. سلام بله دوست عزیز. از منوی بالای سایت قسمت اسکوتر برقی می تونید سفارش بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*