دوره ی آموزش تعمیر اسکوتر برقی

فهرست مطالب

دوره ی آموزش تعمیر اسکوتر برقی

با همه گیر شدن استفاده از اسکوتر های برقی نیاز به واحد و سازمانی برای تعمیرات، تعویض قطعات و عیب یابی این دستگاه نیز بیشتر شده است. تعمیر اسکوتر برقی جز مشاغل پر در آمد در زمینه تعمیرات به حساب می آید. اما به دلیل پیچیدگی این دستگاه به دانش تخصصی نیاز دارد. این مجموعه تصمیم به برگزاری دوره آموزشی تعمیرات اسکوتر برقی به صورت یک الی سه روزه را دارد.
با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تخصصی  اسکوتر برقی ویژه تعمیرکاران که توسط متخصصین و تعمیرکاران باتجربه مجموعه ساپتک آموزش داده می شوند می توانید به ارتقاء دانش فنی ، تخصصی و افزایش سود آوری خود در کسب و کار تعمیرات بپردازید. اگر تعمیرکار اسکوتر برقی هستید ، برای حرفه ای شدن و کسب درآمد فوق العاده کافیست از پیکج های جامع آموزشی تعمیرات اسکوتر شارژی این مجموعه استفاده نمائید.

مراحل آموزش تعمیر اسکوتر برقی

1.  آشنایی با مراحل باز و بسته کردن اسکوتر برقی

2.  آشنایی با قطعات مختلف اسکوتر برقی

3.  آشنایی با قطعات اسکوتر برقی های مختلف

4.  عیب یابی اسکوتر برقی

5.  رفع عیب و تعمیر اسکوتر برقی

6.  تست نمودن اسکوتر برقی بعد از تعمیر

جهت تعمیر اسکوتر برقی کلیک کنید 

جهت مشاهده قیمت و خرید انواع قطعات اسکوتر برقی روی لینک زیر کلیک کنید

دوره 1 الی 3 روزه آموزش تعمیرات چگونه برگزار می‌شود؟

این دوره آموزشی بسته به مهارت شما بین 1 الی 3 روز است. در این دوره آموزشی تمامی اصول و نکات کلیدی که باید در تعمیر اسکوتر برقی بدانید به شما آموزش داده می شود.

 رعایت کنید و به کار بگیرید بیان خواهد شد. لازم به ذکر است که در این دوره یک برد خراب و ابزار های لازم در اختیار شما قرار میگیرد که تمامی تمرینات لازم را بتوانید انجام دهید.

چگونه در یک دوره به طور کامل بر تعمرات اسکوتر برقی مسلط می‌شویم؟

باتوجه به اینکه مدرسین ما به صورت حضوری در محل دوره به طور کامل بر نحوه ی تمرین شما بر روی برد ها تسلط دارند ، قابلیت رفع مشکلات شما در تعمیر برد ایجاد می شود. یعنی در همان لحظه میتوانید هم آموزش ببینید و هم آموزش ها را روی برد های خرابی که از طرف مجموعه به شما داده می شود تمرین کنید.

جهت شرکت در دوره آموزش تعمیرات دوچرخه برقی کلیک کنید .

آموزش تعمیر اسکوتر برقی و عیب یابی اسکوتر برقی:

معمولا خرابی اسکوترها از برد اسکوتر و یا باتری آن می باشد . در این صورت چراغ روی اسکوتر از حالت سبز رنگ به حالت قرمز رنگ درخواهد آمد و آلارم دستگاه پشت سرهم صدا می دهد . اگر نشانگر باتری قرمز شده و با زدن باتری به شارژر چراغ روی شارژر سبز می باشد یعنی باتری شما به احتمال زیاد خراب شده است. اگر چراغ روی دستگاه قرمز شده و از باتری نیست در این صورت قبل از هر کاری یکبار اسکوتر را ریست نمایید.

چگونه یکبار اسکوتر برقی خود را ریست نماییم؟

برای ریست کردن ابتدا اسکوتر را خاموش کنید. دکمه پاور اسکوتر را فشار داده و به مدت 6 ثانیه ممتد نگه دارید تا اسکوتر چند آلارم پشت سر هم بدهد . سپس اسکوتر را روی زمین گذاشته و حرکت کنید. اگر با این کار اسکوتر برقی درست نشده و به اصطلاح ریست مشکل اسکوتر را حل نکرد مرحله بعد را باید امتحان کنید.

اگر اسکوتر با ریست کردن دستی درست نشد، چکار کنیم ؟

پیچ های زیر اسکوتر برقی را باز نمایید . سوکت باتری اسکوتر را خارج کرده و  در زمانی که سوکت باتری از اسکوتر جدا شده است یکبار دکمه پاور اسکوتر را فشار دهید تا ولتاژ برد تخلیه گردد. بعد از چند ثانیه مجدد باتری اسکوتر را وصل نمایید و اسکوتر را روشن نمایید .

آیا برای تعویض قطعات اسکوتر برقی باید مهارت خاصی باید داشته باشیم؟

تعویض قطعات اسکوتر و باتری خیلی راحت می باشد و فقط تعویض برد اسکوتر ساده نیست. توجه داشته باشید که در این قسمت به تعویض اشاره کردیم نه تعمیر! 
زیرا تعمیر قطعات اسکوتر برقی کاری تخصصی است و به پیش زمینه انجام تعمیرات نیاز دارد.

آموزش تعمیر اسکوتر برقی

چگونه تعمیرکار حرفه ای اسکوتر برقی شویم؟

اگر تعمیرکار اسکوتر برقی هستید و می خواهید به صورت تخصصی و حرفه ای تمامی عیب های اسکوتر برقی را تعمیر کنید و درآمد فوق العاده ای داشته باشید، می توانید از آموزش تعمیر اسکوتر هوشمند برای تمامی تعمیرکاران استفاده نمایید. لازم به ذکر است که بعد از اتمام دوره مدرسین ما یک ماه شما کارآموزان عزیز را در زمینه تعمیرات اسکوتر برقی پشتیبانی میکنند. محل برگزاری دوره آموزشی در هماهنگی‌های نهایی مشخص خواهد شد. 

[njwa_button id=”27313″]

بازار کار تعمیرات اسکوتر برقی به چه صورت است؟

باتوجه به اینکه درخواست ها برای تعممیرات اسکوتر برقی بالاست ؛ شما با یادگیری تعمیرات اسکوتر برقی و راه اندازی دفتر کار مناسب می توانید در آمد میلیونی را تجربه کنید.

آموزش تعمیر اسکوتر برقی

در ادامه بصورت جزئی به برخی از مباحثی که در دوره سه ماهه به صورت کامل بیان می شود می پردازیم.

نحوه ی بالانس کردن اسکوتر برقی چگونه است؟

برای بالانس کردن اسکوتر می بایست مرحله جدا کردن اسکوتر از باتری را انجام دهید. قبل از روشن نمودن دستگاه مجدد اسکوتر را بسته و قبل از روشن کردن وسط اسکوتر را در محلی قرار دهید بطوری که چرخ ها بتوانند حرکت داشته باشند و شما نیز کنترل کافی بر روی اسکوتر داشته باشید. در این حالت قسمتی که ژیروسکوپ قرار دارد( محل قرار گرفتن پاها) را با دست فشار دهید و اسکوتر را روشن نمایید .امیدوارم اسکوتر درست شده باشد. اگر درست نشد برد شما آسیب دیده است. برای تعمیر برد و یا تعویض برد با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

توجه :

توجه داشته باشید اشیاء فلزی بر روی برد برخورد نکند. چون امکان دارد با برخورد پیچ های اسکوتر یا پیچ گوشتی با برد، برد آسیب ببیند .در زمان انجام باز کردن و بستن اسکوتر مواظب باشید چون ممکن است علاوه بر آسیب دیدن برد اسکوتر برقی خودتان نیز صدمه ببینید.

چه زمانی باید اسکوتر برقی بالانس شود؟

اگر اسکوتر حرکت می کند ولی سرعت دو طرف چرخ های اسکوتر با هم یکسان نیست می بایست، اسکوتر را بالانس نمایید. برای این کار حتما از شخص دیگری کمک بگیرید. تعمیرکار خوب کسی است که بتواند تمامی ایرادات حوزه تعمیری خود را دریابد و درست کند. اگر شما چراغ قرمز وسط اسکوتر برقی را دیدید که چشمک می زند حتما قسمتی خراب است. برای رفع این مشکل در ادامه آموزش تعمیر اسکوتر برقی با ما همراه باشید.

اگر یک بار چشمک بزند : به معنی آن است که قسمتی درون اسکوتر برقی قطعی وجود دارد. راه حل: 1- تمامی اتصالات را دونه به دونه جدا و وصل کنید تا محل اصلی قعطی را پیدا کنید. 2- اگر راه حل بالا جواب نداد باید یک برد جدید خریداری کنید.

اگر دوبار چشمک بزند:  مشکلی در مدار پیش آمده و اسکوتر به حالت تعادل در نمی آید. راه حل: هر چند این مشکل به راحتی حل نمی شود بهتر است با خرید برد جدید خیالتان را راحت کنید.

 اگر سه بار چشمک بزند:  سنسور ها خراب شدند. راه حل:  این مشکل نیز فقط با خرید برد حل می شود.

اگر چهار بار چشمک بزند: موتور چرخ طرف مادربرد خراب است. راه حل: اسکوتر برقی را باز و چرخ های آن را تعویض کنید.

اگر پنج بار چشمک بزند: موتور چرخ طرف باتری خراب است. راه حل:  اسکوتر برقی را باز و چرخ های آن را تعویض کنید.

اسکوتر برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اسکوتر های برقی شامل دو چرخ می باشند که داخل آنها دارای آرمیچر است. البته این آرمیچر ها متفاوت بوده ولی کمتر آسیب خواهند دید. داخل اسکوتر هم یک شاسی فلزی از جنس آلیاژی آلومینومی می باشد که بر روی آن برد اسکوتر و باتری اسکوتر و در نهایت قاب اسکوتر نصب می گردد. بعضی از اسکوتر ها دارای برد سه تکه می باشند که شامل یک مادربرد و دو عدد برد کوچکتر در زیر ژیروسکوپ دقیقا زیر جایی که پاها قرار می گیرد، تشکیل شده است. برد دو تیکه که فقط دو عدد برد در زیر ژیروسکوپ ها می باشد و مادر برد در این اسکوترها حذف گردیده است. اکثر اسکوترها از ناحیه برد دچار آسیب می شوند. باتری اسکوتر که دارای ۲۰ سلول می باشد ، معمولا باتری مصرفی می باشد.

آب خوردگی اسکوتر برقی :

از دیگر مواردی که در آموزش تعمیر اسکوتر برقی آموزش داده می شود ، آب خوردگی اسکوتر برقی می باشد. برد داخل اسکوتر برقی از مدارات الکترونیکی تشکیل شده که اصولا میانه خوبی با آب ندارد. اما با این اوصاف محافظت از اسکوتر در برابر آب خوردگی کار پیچیده ای نیست. باید تا آنجا که می توانید شست و شو قاب اسکوتر را با دستمال نَم دار انجام دهید. از شستن با  آب جدا خودداری کنید که با خرابی اسکوتر برقی مواجه می شوید. همچنین کاربر اسکوتر برقی باید از استفاده در روز های بارانی یا بعد از باران و انداختن چرخ در گودال آب خودداری کند.

پس از تشخیص مشکل آب خوردگی اسکوتر برقی چه باید کرد؟

در ادامه آموزش تعمیر اسکوتر برقی به تشخیص خرابی می پردازیم. بعد از انجام کار های بالا با دقت به قسمت ها و قطعات داخلی نگاه کنید تا از رسیدن آب به آنها اطمینان پیدا کنید. با توجه به توضیحات این صفحه تک تک قطعات را باز کنید. با گوشی موبایل خود از تک تک مراحل عکس برداری کنید که در هنگام بستن مشکلی نداشته باشد.

1.     ابتدا از باتری اسکوتر شروع کنید.
2.     برد ها را باز کنید (یک برد اصلی و دوبرد بالانس اسکوتر برقی)
3.     با آچار آلن چرخ ها را باز کنید.
4.     شاسی را بیرون بیاورید.
 اسکوتر برقی را روشن نکنیم:
1.     اگر اسکوتر روشن است سریعا خاموش کنید.
2.     به هیچ عنوان روشن و به شارژر وصل نشود.
3.     آرام اسکوتر را به حالت پشت و رو خوابانده.
4.     با یک عدد پیچ گوشتی قاب را آرام باز کنید.
5.     بعد از باز کردن پیچ ها قاب را آرام بردارید.
6.      کابل و سوکت هایی که به قاب متصل است را جدا کنید.
7.     فیش اتصالی باتری را جدا کنید تا الکتریسیته در برد جریان نداشته باشد.

تعمیر اسکوتر برقی
خشک کردن شاسی و قاب اسکوتر برقی

خشک کردن شاسی و قاب یکی از مواردی است که در آموزش تعمیر اسکوتر برقی می آموزید. شاسی و قاب اسکوتر برقی را ابتدا با دستمال حوله ای تمیز می کنیم.  تمامی گوشه و نقاط شاسی و قاب را حتما تمیز کنید. می توانید برای اطمینان، شاسی را 24 ساعت بگذارید که خشک شود. کابل و سوکت های داخلی اسکوتر برقی را با دقت بررسی کنید تا از نرسیدن آب به کابل ها هم اطمینان حاصل کنید.

حقه قدیمی برنج:

حقه قدیمی برنج از دیگر موارد آموزش تعمیر اسکوتر برقی است که در ادامه به آن می پردازیم. در این مرحله برای خشک کردن قطعات اسکوتر برقی باز این حقه قدیمی کمک میگیریم. مراحل کامل نحوه ی به کار گیری از حقه برنج در دوره ی حضوری آموزش داده خواهد شد. 

لحظه مهم بستن قطعات اسکوتر برقی

آموزش تعمیر اسکوتر برقی را با جمع کردن اسکوتر پی می گیریم. حال که تمامی مراحل بالا را انجام دادید می توانید قطعات را سر جای خود ببندید. کابل و اتصالات را وصل کنید و خود باتری را آخر از همه وصل کنید. اسکوتر را روشن کنید و ببیند که هنوز کار می کند یا خیر. در صورت خرابی هر قطعه می توانید از سایت ما تمامی قطعات و لوازم جانبی را خریداری کنید.

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می توانید از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

[njwa_button id=”27314″]

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

124 پاسخ

  1. سلام میخواستم ببینم چرا جدیدا وقتی سوار اسکوترم میشم یکی از چرخاش به قاب برخورد میکنه و فاصلس خیلی با قاب کم شده نسبت به اون یکی و اینکه یکم هلش میدی میره داخل تر چرخش ولی بازم میاد بیرون وقتی یه کم سوارش میشی چیکار باید بکنم که درست بشه؟

  2. سلام ببخشید اگر شارژر اسکوتر خراب باشه چطور باید درستش کرد

    1. سلام اگر سوگت سر شارژر خراب شده باشد قابل تعویض است.در غیر اینصورت شارژر تعویض شود.

  3. یک اسکوتردارم که سه تکه بردارد من قاب ان را باز کردم که آمیزش کنم کابلهای داخل و روی بردراجداکردم که متاسفانه نمیتونم ببندم چکارکنم

    1. سلام برای هماهنگی با بخش تعمیرات تماس حاصل فرمایید 09194088807

  4. س اسکوتر چراغ قرمز ش روشن شد و شروع به بوق زدن کرد و بعد چراغ نارنجی روشن شد حرکت نکرد الانم را ه نمیره. به شارژم که میزنم چراغ سبز شارژ ولی بعد چند ثانیه چراغ قرمز ش روشن میشه شارژ قبول نمی کنه

    1. سلام وقت بخیر
      دوست عزیز با واحد خدمات و پشتیبانی ما در ارتباط باشید
      09194088807

  5. سلام یه اسکوتر دارم که بالانسش کار نمیکند باید چکار کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*