فرق بین انواع اسکوتر برقی چیست ؟

فهرست مطالب

فرق بین انواع اسکوتر برقی چیست؟

آیا می‌دانید فرق بین انواع اسکوتر برقی چیست؟ اسکوترهای برقی در چندین موارد باهم از نظر ظاهری و کیفیت متفاوت هستند که در این بخش به‌اختصار و از نگاهی متفاوت توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

تفاوت اسمارت بالانس و اتوبالانس چیست؟

اسمارت بالانس نام یک برند از اسکوتر برقی می‌باشد درحالی‌که اتوبالانس یک امکان و آپشن بر روی اسکوتر است.

اسکوتر برقی چیست؟

اسکوتر های هوشمند یک دستگاه ساده‌ای است که از یک محور و دوچرخ تشکیل شده است. این دستگاه تنها با حرکت و فشار پاها کار می‌کند. در واقع دو سنسور موجود در آن حرکت و فشار  پا را تشخیص  داده و باعث جابجایی و سرعت دستگاه می شود.

اسکوتر های برقی یا هاوربرد در اندازه‌های گوناگون 5/6 اینچ،  5/8 اینچ، ۱۰ اینچ وارد بازار شده تا مشتری بر اساس گروه سنی و وزن خود بتواند مناسب ترین را انتخاب کند. از جمله مهمترین عامل موثر در انتخاب اسکوترهای جدید توجه به وزن است پس در خرید اسکوتر برقی مناسب وزن خود دقت کافی را داشته باشید.

با توجه به اینکه تولیدکنندگان محصولات خود را با توجه به نیاز کاربران ارتقا داده اند و مشتریان آنها نیز استقبال گسترده از اسکوتر های برقی جدید کرده‌اند مشاهده تکنولوژی پیشرفته هاوربرد ها هستیم و همه روزه بر امکانات جدید آن ها افزوده می شود در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی آپشن های جدید اسکوتر های برقی بپردازیم.

اسمارت بالانس چیست؟

اسمارت بالانس نام کمپانی سازنده مدل‌های اولیه اسکوترهای برقی بوده است و به معنای چرخ‌های تعادلی هوشمند بوده است. اسم اسکوتر برقی اسمارت بالانس به سرعت رایج شد و بر سر زبان‌ها افتاد و بسیاری از مردم برای خرید دنبال اسکوتر برقی اسمارت بالانس ویل بودند.

اتوبالانس چیست؟

اتوبالانس ویژگی تعادل خودکار است که در اسکوتر ها تعبیه شده . این آپشن باعث می شود پس از روشن شدن دستگاه، به صورت خودکار در وضعیت تعادل قرار گیرد. 

قیمت اسکوتر برقی به چه چیز هایی بستگی دارد؟

اولین مدلی که تاثیر به سزایی در قیمت اسکوتر های برقی دارد مدل آن است . اسکوتر برقی در مدل های : اسکوتر شارژی – اسکوتر تاشو – اسکوتر ناین بات و اسکوتر ساده موجود هستند.
دومین موردی که در قیمت اسکوتر برقی موثر است وزن کاربر اسکوتر است . اگر کاربر اسکوتر وزن بالایی داشته باشد باید اسکوتر برقی مدل 10 اینچ را خریداری کند که طبعا قیمت بالاتری نیز دارد.
سومین موردی که می تواند موثر باشد این است که شما قصد دارید از اسکوتر برقی در چه سطحی استفاده کنید. اگر میخواهید در کنار ساحل و روی سطح ماسه ای استفاده کنید بهتر است مدل اسکوتر برقی آفرود را خریداری کنید و یا اگر قصد دارید از اسکوتر برقی در رفت آمد شهر استفاده کنید مدل دسته دار آن مناسب تر می باشد که باتوجه به مدل انتخابی قیمت نیز متنوع است . 
و اخرین موردی که در قیمت اسکوتر برقی موثر است آپشن ها و امکانات آن است . برای مثال اسکوتر هایی که دارای بلوتوث و اسپیکر و چراغ و … هستند از قیمت بالاتری برخوردارند.

https://xn--mgbgvg9h5z.com/%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/

آیا می دانید دلایل محبوبیت اسکوتر برقی اسمارت بالانس چیست؟

ظاهر کوچک، امکان حمل ساده، قدرتی بیش از نیم اسب بخار ( 700 وات )، تحمل وزن تا 100 کیلوگرم و پیمایش شیب های تند عوامل اصلی است که باعث شده تا اسکوتر های برقی اسمارت ( اسمارت بالانس ) تا این حد مورد محبوبیت واقع بشوند. اما جالب است که در ایران از این اسکوتر بیشتر برای وسیله بازی کودکان استفاده می شود و این در صورتی است که اسکوتر های برقی اورجینال ( ساخت کشور چین ) با هدف جابه جا نمودن افراد 25 تا 100 کیلوگرمی طراحی و ساخته شده و در سرتاسر دنیا افراد به نسبت بیشتری این وسیله را به عنوان وسیله ی رفت و آمد روزانه ی خود انتخاب کرده اند.

آیا نکات مهم در هنگام خرید اسکوتر اسمارت را می دانید؟

نکات مهم در هنگام خرید اسکوتر برقی عبارتند از :

  • به سن و سال و نوع نیاز استفاده کننده از این وسیله توجه کرده و مدل مناسبی را انتخاب کنید.
  • دقت کنید تا بفهمید حداکثر مسافتی که با هر بار شارژ مجدد باتری اسکو‌تر می‌توان طی کرد چقدر است.
  • از فروشنده بپرسید که مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری اسکو‌تر چند ساعت است.
  •  اگر می‌خواهید اسکو‌تر شارژی تهیه کنید، توجه کنید که استاندارد‌های FCC ، RoHS، CE و UL باید روی شارژر وجود داشته باشد.
  • حداکثر وزنی که اسکو‌تر برقی می‌تواند تحمل کند را بپرسید.
  • وزن اسکو‌تر برقی عامل مهمی است که باید هنگام خرید، آن را لحاظ کرد.
  • به حداکثر سرعت اسکو‌تر هوشمند توجه کنید، زیرا حداکثر سرعت حرکت اسکو‌تر برقی رابطه مستقیمی با توان موتور آن دارد.
  •  برای کودکان و نوجوانان بهتر است اسکو‌تر کوچک بخرید.
  • از اصل بودن باتری اسکو‌تر مطمئن شوید.
  • به اندازه چرخ های اسکو‌تر نگاه کنید.
  • سایر قابلیت‌ های جانبی اسکوتر های هوشمند مانند اسپیکر، چراغ، سپر محافظ بدنه، ریموت کنترل، حالت‌های مختلف سواری و… نیز مهم هستند. شما بر حسب نوع نیاز خود باید به این امکانات توجه بفرمایید.

علت تفاوت سایز اسکوترهای برقی چیست؟

سایز اسکوترهای هوشمند بر اساس قطر چرخ ها مشخص می گردد. یکی از علت های تفاوت سایز اسکوترها در این است که اسکوترها به هر مقدار سایز بزرگ تری داشته باشند راحت تر می توانند از موانع مسیر عبور کنند.

این مدل از اسکوتر های برقی باتوجه به وزن کمتری که دارند مناسب افراد 6 سال به بالا هستند. این اسکوتر ها کوچک ترین نوع اسکوتر های برقی هستند. شاسی این اسکوتر ها از جنس آلومینیوم آلیاژی است و تحمل وزن 80 تا 100 کیلوگرم را دارد. این مدل از اسکوتر برقی قابلیت پیمایش شیب 20 تا 30 درجه را دارا است و قدرت موتور آن 250w است. این محصول در رنگ ها و طرح های متنوع برای صلایق متفاوت وجود دارد. اگر به دنبال اسکوتری اقتصادی هستید قطعا اسکوتر 6.5 اینچ انتخاب مناسبی است.

اسکوتر برقی های 8 اینچ وزن بالاتری نسبت به مدل 6/5 اینچی دارند و چرخ های قدرتمند و بزرگتری دارند. این مدل از اسکوتر ها نیز برای افراد 6 سال به بالا مناسب است .

اسکوتر 10 اینچ با چرخ های بادی و شاسی توانای تحمل وزن 80 تا 100 کیلو را دارد. اسکوتر های 10 اینچ مناسب افراد بالای 8 سال می باشد قدرت موتور این اسکوتر 350w می باشد که آن را از لحاظ قدرتی پیشرفته تر کرده است. از دیگر قابلیت های جذاب اسکوتر های برقی، قابلیت اتصال آنها به بلوتوث موبایل و پخش موزیک با کیفیت بالا است.
این مدل از اسکوتر برقی قابلیت پیمایش شیب 20 تا 30 درجه را دارا است. 

قیمت اسکوتر برقی ده اینچ  با توجه به امکانات مختلف متغیر می باشد. امکاناتی مانند سیستم پخش موسیقی متشکل از بلوتوث و اسپیکر، سیستم تعادل خودکار (اتوبالانس)، دسته ی حمل و چراغ روی چرخ و بدنه.

قدرتمند ترین نوع اسکوتر های برقی مدل آفرود است. این اسکوتر ها به گونه ی طراحی شده اند که برای استفاده در مسیر های ناهموار مناسب است. 
اسکوتر برقی های آفرود دارای چرخ پهن تری نسبت به سایر اسکوتر ها است. شاسی آنها قابلیت تحمل وزن 100 تا 120 کیلو گرم را دارد. این مدل مناسب افراد بالای 8 سال می باشد قدرت موتور این اسکوتر 350w می باشد که آن را از لحاظ قدرتی پیشرفته تر کرده است. این مدل از اسکوتر برقی همانند سایر اسکوتر های برقی دارای قابلیت اتصال به بلوتوث و پخش موزیک برای حرکت کردن با هیجان بیشتر می باشد.
اسکوتر برقی آفرود قابلیت پیمایش شیب 20 تا 30 درجه را دارا است. 

اکثر اسکوترهای دسته دار قابلیت تاشوبودن را دارند. اسکوترهای تاشو به این دلیل تولید شدند که مردم بتوانند آنها را در اتوبوس و مترو و یا وقتی که شارژ آن تمام شده یا قصد سواری ندارند، به راحتی استفاده کنند.
تقریبا همه ی برندهای بزرگ دنیا از جمله شیائومی مدل های مختلفی از اسکوترهای برقی تاشو تولید و وارد بازار کرده اند. معمولا از دو جهت تا می شوند و حجم آنها به یک سوم کاهش می یابد. اکثرا دارای دکمه می باشند و با فشردن دکمه و نگه داشتن آن فقط 5 ثانیه زمان نیاز دارید تا اسکوتر برقی خود را کامل تا کنید و به دست بگیرید.
در این مدل از اسکوتر های برقی جنس بدنه از آلومینیوم بسیار باکیفیت است. تمام قسمت ها به خوبی جوش خورده اند. وزن کل اسکوتر بین 15 تا 13 کیلوگرم است. در سمت چپ فرمان یک ترمز برای چرخ عقب وجود دارد. سیستم ترمز از نوع سیستم ترمز ای بی اس است.

مهمترین فرق بین مدل های اسکوتر برقی

تفاوت سایز در اسکوتر های برقی چگونه است؟

سایز انواع اسکوترها با اندازه چرخ آنها تعیین می‌گردد. اندازه چرخ‌ها و قاب و اندازه اسکوتر با هم متفاوت هستند. سایز چرخ‌ها بستگی به ابعاد و اندازه آن دارد. معمولا اندازه در اسکوترها با اینچ بیان می‌شود. هرچقدر قطر چرخ بزرگ‌تر باشد اینچ چرخ و اسکوتر بیشتر است. فرق بین انواع اسکوتر های برقی

اندازه قطر چرخ های اسکیت برقی چقدر است؟

قطر چرخ‌های اسکوترهای 6.5 اینچ 18 سانتیمتر و اسکوترهای 8.5 اینچ 22 سانتیمتر و اسکوترهای 10 اینچ 25 سانتیمتر است. همچنین ضخامت چرخ‌ها و تو پر بودن و یا بادی بودن چرخ‌ها از دیگر تفاوت‌های اسکوترهای برقی می‌باشد.

اسکوتر برقی ۶/۵ اینچ 2020 صورتی آبی

تفاوت اسکوتر برقی ده اینچ با آفرود

هاوربردهای 10 اینچ بزرگترین سایز چرخ ها را دارند، اما آفرود نیستند. جالب است بدانید که مدل های آفرود حتی 0.5 اینچ کوچک تر هستند.
تفاوت اصلی هاوربرد 10 اینچ و آفرود معمولا فقط به شیارهای چرخ های آفرود بر می گردد. اسکوتر برقی های آفرود به این دلیل که در سطوح ناهموارتر حرکت می کنند از شیارهای متفاوت تری بهره می برند تا بتوانند به راحتی مسیرهای سخت را طی کنند.

آپشن های اسکوتر برقی:

اتوبالانس، بلوتوث، دسته حمل و نقل اسکوتر برقی، اپلیکیشن، ریموت و چراغ های ال ای دی روی چرخ ها. این ها آپشن های اسکوتر های هوشمند هستند.

1- بلوتوث مخصوص پخش موزیک با صدای بلند از اسکوتر است.

2- اتو بالانس سیستمی که در زمان روشن شدن اسکوتر تعادل دو طرف را حفظ می‌کند.

3- اپلیکیشن نشانگر میزان سرعت دستگاه، بررسی کننده مقدار شارژ دستگاه، موقعیت دستگاه جی پی اس و انتخاب مدل حرکتی برای کم کردن سرعت دستگاه  برای کودکان 

4- چراغ های ال ای دی برای روشنایی هنگام استفاده از دستگاه در شب و برای زیبایی اسکوتر،  این چراغ ها معمولا روی چرخ ها و در وسط رینگ قرار دارند.

 هر وسیله‌ای دارای مزایا و معایبی هست. اسکوتر برقی نیز مزایا و معایبی دارد. معایب در اسکوتر نسبت به قبل کمتر شده است و این به خاطره پیشرفته شدن آن است. ما در اینجا ابتدا در مورد مزایای استفاده از اسکوتر و سپس در مورد معایب آن صحبت می‌کنیم.

مزایای اسکوتر برقی چیست؟

1- اسکوتر شارژی یک جایگزین عالی برای وسایل نقلیه دیگر مانند: اتومبیل و موتورسیکلت

2- وسیله‌ای مناسب و کاربردی برای جابجایی در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر

3- دستگاهی کم جا و سریع 

4- به کار بردن آن از ترافیک شهری و آلودگی‌های صوتی و هوایی می‌کاهد.

6- خرج و هزینه بسیار کمتر از وسایل نقلیه دیگر دارد.

 ۷ – دارای تنوع مدل

8- سرگرم کننده عالی و تفریحی لذت‌بخش

معایب اسکوتر برقی جدید:

اسکوترهای برقی جدید معایبی نسبت به قبل دارند. قیمت اسکوتر برقی یکی از معایب است. قیمت بالای اسکوتر های جدید به خصوص اسکوتر هایی که دارای کیفیت بالا که بسیار گران هستند زیرا این نوع اسکوتر ها برای مسافت های طولانی و استفاده مکرر طراحی شده‌اند بنابراین باتری آنها طی فرایندی سخت و با دقت فراوان و هزینه زیاد تولید می‌شود. به این خاطر است که گران قیمت هستند.

ضد ضربه نیست و به مراقبت شدید نیاز دارد.

 وجود مدل های زیاد در بازار انتخاب مدل مناسب را سخت خواهد کرد.

اکسیده شدن باتری با ماندن بیش از اندازه اسکوتر برقی در پریز برق

اسکوترهای برقی اپلیکیشن دار

نسل گذشته اسکوترهای هوشمند، ناین بات‌ها بودند. به‌تازگی محصولاتی وارد بازار شده است که علاوه بر اپلیکیشن دارای قابلیت اتو بالانس و GPS نیز می‌باشند. آیا با کارکردهای نسل جدید اسکوترهای برقی آشنا هستید
کارکردهای فوق‌العاده‌ای به دستگاه‌های اسکوتر برقی داده شده است که مهم‌ترین آن را می‌توان حفظ تعادل دستگاه بدون وابستگی به شخص راکب، عدم لرزش دستگاه برای افراد با وزن کم، حفظ اتوماتیک تعادل جهت جلوگیری از واردشدن آسیب به شخص و دستگاه حتی در صورت عدم استفاده صحیح، تعادل و ایمنی بیشتر شخص راکب محفوظ است. تمامی این ویژگی‌ها باعث افزاش ایمنی شخص و دستگاه می شود
از کارکردهای دیگر اپلیکیشن و GPS می‌توان به تنظیم سطح آشنایی فرد با نحوه ی استفاده از دستگاه به‌صورت مبتدی، متوسط و یا حرفه‌ای اشاره کرد.

اپلیکیشن اسکوتر برقی

اپلیکیشن اسکوتر برقی چه امکاناتی را در اختیار کاربران اسکوتر برقی می‏ گذارد؟

امکاناتی که اپلیکیشن اسکوتر  برقی در اختیار کاربران می‌گذارد، عبارتند از: تنظیم میزان حساسیت حسگرها، نمایش میزان شارژ باتری، نمایش میزان سرعت نمایش، نمایش میزان دما، نمایش آمپر دستگاه، تنظیم دستی محدودیت سرعت، تنظیم قدرت موتور، تنظیم زمان خاموش شدن اتوماتیک دستگاه، آپدیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه، عیب‌یابی اتوماتیک دستگاه، رمزگذاری دستگاه ، روشن و خاموش‌کردن دستگاه.

آیا با جذاب ترین ویژگی اسکوتر برقی GPS دار آشنا هستید؟

اسکوترهای برقی GPS دار امکانات جذاب دیگری نیز دارند که باعث شده هر روز طرفداران این وسیله کاربردی افزایش یابد مانند:

  • امکان ضبط مسیر پیموده شده
  • تشخیص موقعیت مکانی دستگاه
  • امکان ارتباط با دیگر افراد اسکوتر برقی سوار 
  • برگزاری مسابقات عملی از راه دور

یکی از عوامل تفاوت در بین اسکوتر برقی چرخ آنهاست

اسکوترهای برقی در اندازه چرخ‌های مختلفی طراحی می‌شوند که از قطر 6.5 اینچ تا 10.5 اینچ متغیر است. این اندازه های مختلف برای محیط های مختلف مناسب هستند. به عنوان مثال، چرخ های کوچک برای جاده های صاف مناسب هستند در حالی که لاستیک های سایز بزرگ برای زمین های ناهموار ساخته شده اند. بنابراین، بسته به جایی که قرار است اسکوتر برقی خود را سوار شوید، اندازه چرخ خود را انتخاب کنید.
اگر فقط می خواهید در اطراف محله در پیاده رو سواری کنید، می توانید اسکوتر برقی 6.5 اینچ را انتخاب کنید. اگر بیشتر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید به طبیعت بروید، به لاستیک‌های بزرگ‌تری نیاز دارید که بتوانند محل های مختلف را بهتر براند.
اندازه چرخ ها نیز بر سهولت استفاده، ظرفیت وزن و پایداری اسکوتر برقی تأثیر می گذارد.

آپشن های متفاوت انواع اسکوتر برقی کدامند؟

اسکوتر های برقی دارای آپشن هایی هستند که بر حسب نوع اسکوتر متفاوت می باشد . از جمله این آپشن ها می توان به دارا بودن بلوتوث و اسپیکر برای بخش موسیقی از داخل اسکوتر ، توسط اتصال به گوشی همراه اشاره کرد.

 

ریموت کنترل اسکوتر برقی

ریموت کنترل نیز از دیگر امکانات اسکوترها می‌باشد که باعث تفاوت در امکانات و قیمت اسکوترها می‌شود.
توجه داشته باشید که ریموت کنترل اسکوتر، در زمانی که برای مدت کوتاهی نمی‌خواهید از اسکوتر استفاده کنید اسکوتر را خاموش می‌کند. و برای خاموش‌ کردن بلندمدت حتما از دکمه پاور دستگاه می باید استفاده نمایید.

اسکوتر برقی در مقابل اسکوتر تاشو

برای حمل و نقل و رفت و آمد، اسکوترهای تاشو بهتر از اسکوترهای برقی هستند. اسکوترهای تاشو ایمن تر، استفاده آسان تر و سریع تر و مناسب برای بزرگسالان سنگین وزن هستند. این وسایل مدت طولانی تری است که وارد بازار و تولید شده اند و فناوری بسیار آزمایش شده و اثبات شده تری دارند. ما در این مقاله به بررسی اسکوتر برقی در مقابل اسکوتر تاشو می پردازیم.

ایمنی

یکی از چیزهایی که اسکوترهای تاشو را به نوعی ایمن می کند این است که آنها در سرعت های بالا به دلیل وجود دسته و ترمز ایمنی بیشتری دارند. بنابراین، احتمال آسیب بسیار جدی تا حدی محدود است.
چیزی که اسکوترهای برقی را کمی ناامن می کند، نداشتن دسته است. یادگیری راندن اسکوتر برقی چندان سخت نیست، اما مطمئناً بسیار سخت تر از سوار شدن بر اسکوتر تاشو است.

سهولت استفاده

استفاده از اسکوتر برقی نسبت به اسکوترهای تاشو دشوارتر است. اسکوتر تاشو تمام اجزای یک وسیله نقلیه را دارد. دارای یک دکمه دریچه گاز، یک ترمز و یک فرمان است که برای هدایت و چرخش استفاده می شود. یادگیری نحوه سوار شدن بر روی اسکوتر تاشو چند دقیقه طول می کشد. اسکوتر برقی بیش از آنکه یک وسیله نقلیه باشد یک وسیله علمی تخیلی آینده نگرانه است. افزایش سرعت، کاهش سرعت، و چرخش همه با استفاده از بدن شما انجام می شود. برای اینکه راحت بتوانید آن را کنترل کنید نیاز به کمی تمرین دارید. در اسکوتر برقی زمین خوردن و از دست دادن تعادل احتمال بیشتری دارد.

قابل حمل بودن

اسکوترهای برقی به طور متوسط ​​حدود 26 پوند / 12 کیلوگرم وزن دارند. تنها تعداد انگشت شماری از مدل ها بیش از 33 پوند / 15 کیلوگرم وزن دارند.
اسکوترهای تاشو به طور متوسط ​​حدود 46 پوند / 21 کیلوگرم وزن دارند که تقریباً دو برابر اسکوتر برقی است. بسیاری از مدل‌های اسکوتر تاشو با وزن 66+ پوند / 30+ کیلوگرم وجود دارند. وزن برخی از اسکوترهای تاشو به 154 پوند / 70 کیلوگرم هم می رسد!
اسکوترهای تاشو، وقتی تا شوند، از نظر حجم بزرگتر از اسکوترهای برقی هستند. آنها همچنین دارای یک ساقه و یک دسته هستند که آنها را برای حمل و نقل کمی سخت می کند.

قدرت موتور

اسکوترهای تاشو در دهه گذشته مسیر طولانی ای را طی کرده اند و به یکی از مهم ترین وسایل حمل و نقل در بسیاری از شهرهای بزرگ تبدیل شده اند. این امر عمدتاً به دلیل قدرتمندتر شدن موتورهای آنها ممکن شده است.
اسکوترهای برقی آفرود با قدرت موتور بیشتر از 500 وات به بازار عرضه می شوند. اساسا هیچ اسکوتر برقی ای با موتورهای قدرتمندتر از 1000 وات وجود ندارد. از سوی دیگر، اسکوترهای تاشو زیادی با این نوع قدرت وجود دارد. حتی اسکوترهای تاشو معمولی، امروزه به طور معمول دارای موتورهای 500 وات هستند. قوی ترین اسکوترهای برقی دارای موتورهایی با توان چند هزار وات می باشند. پس در یک نتیجه گیری کلی اسکوترهای تاشو توان موتور بالاتری نسبت به اسکوترهای برقی دارند.

مقدار برد بالا در مسافت های طولانی

اگر می‌خواهید مسافت‌های طولانی را با یک خودروی سواری طی کنید، با توجه به حجم ترافیک استفاده از یک اسکوترتاشو می تواند گزینه بهتری باشد. حتی اسکوترهای تاشو با کمترین برد و اسکوترهای تاشو کودکان برد بیشتری نسبت به اکثر اسکوترهای برقی خواهند داشت.
برد اسکوترهای تاشو بسیار متفاوت است، در مدل های مختلف برد بین 6-93 مایل / 10-150 کیلومتر متغیر است. با این حال، بیشتر اسکوترهای تاشو بردی فراتر از 16 مایل / 25 کیلومتر دارند و اسکوترهای دوربرد، برد بسیار بیشتری از آن خواهند داشت. میانگین برد اسکوترهای تاشو در تمامی مدل های امروزی 23.8 مایل / 38.35 کیلومتر است.

اسکوتر تاشو

برای اسکوتر برقی، برد معمولا بین 9 تا 16 مایل / 15 تا 25 کیلومتر با یک بار شارژ است. البته باید این را بگوییم که اسکوترهای برقی نیز روز به روز در حال بهبود هستند. هنوز هیچ اسکوتر برقی ای وجود ندارد که بیش از 62 مایل / 100 کیلومتر برد داشته باشد. از سوی دیگر، ده ها مدل اسکوتر تاشو وجود دارد که می توانند به این محدوده ها دست یابند.

خیابان های دارای شیب

اسکوترهای تاشو در بالا رفتن از شیب ها بسیار بهتر از اسکترهای برقی خواهند بود. این بیشتر به قدرت موتور و تا حدودی به شارژ و ولتاژ باتری مربوط می شود. اسکوترهای تاشو معمولاً به طور متوسط ​​موتورهای قدرتمندتری دارند که آنها را قادر می سازد تا مکان هایی که شیب بالاتری دارند را بروند. به طور متوسط، اسکوترهای تاشو می توانند از زوایای حدود 22 درجه بالا بروند. البته به تازگی ایکوترهای تاشو مخصوص سراشیبی و کوهنوردی نیز ساخته شده است که به گفته سازندگان می توانند تا شیب هایی با زاویه 60 درجه را به راحتی بروند.
اسکوترهای برقی ای که بتوانند از شیب های بیشتر از 30 درجه بالا بروند بسیار کم هستند. با توجه به همه اینها، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اسکوترهای تاشو برای کوهنوردی و سراشیبی عالی هستند.

آیا می توان با اسکوتر شارژی اتوبالانس ورزش کرد؟

متعادل کردن اسکوتر برقی می تواند تمرین خوبی برای عضلات مرکزی بدن شما از جمله عضلات کمر و شکم باشد. هرچه بیشتر سوار آن شوید، بیشتر این عضلات را درگیر می کنید. اگرچه اسکوتر برقی یک وسیله خود متعادل کننده است، اما برای صاف نگه داشتن آن به تمرین و کنترل ماهیچه ای نیاز دارد.

آیا با کمپانی‌های معروف اسکوتر برقی آشنایید؟

تا امروز کمپانی‌های بسیاری درصدد تولید اسکوترهای برقی تعادلی برآمدند، ولی اولین تولیدکننده و مخترع آن، کمپانی اسمارت بالانس بوده و به همین خاطر است که این نام بر روی این نوع دستگاه‌ها به جا مانده است. انواع اسکوترهای هوشمند با نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود، هاوربرد، سلف بالانس و …

وظیفه برد در اسکوتر برقی اسمارات بالانس چیست؟

“مغز” هیئت مدیره شماست در بدن. برد اصلی اسکوترهای برقی پردازنده اصلی است که داده ها را از تمام سنسورها دریافت می کند و محاسبات را در زمان انجام می دهد. سرعت، شیب، زاویه شیب نسبی و سرعت هر چرخ نسبت به یکدیگر همگی از وظایف برد می باشد. شما باید برای نگهداری و محافظت از برد از استفاده اسکوتر برقی روی فرش یا مکان های پرز دار خودداری کنید چراکه اطراف موتور و چرخ های اسکوتر برقی را ممکن است خراب کند  و عمر آن را کم  کند.

انواع کاربرد اسکوتر برقی چیست؟

امروزه از اسکوتر برقی اسمارت بالانس می‌توان برای مصارف متفاوتی بهره برد. به طور مثال در ورزش‌های دسته‌ جمعی در باشگاه و یا برای پیمودن مسیر منزل تا محل تحصیل یا کار. این وسیله مهیج یادگیری آسان و راحتی دارد و هر فردی با تمرینی اندک و صبر می‌تواند بر روی آن مسلط شود و با آن نهایت لذت و هیجان را احساس کند. امروزه بسیاری از خانواده ها برای هدیه دادن به فرزندانشان خرید اسکوتر برقی را در نظر دارند.  چرا که علاوه بر تفریح نوعی تحرک بدنی نیز هست که به سلامتی کمک میکند.

برای طول عمر بیشتر اسکوتر اسمارت بالانس چه راه هایی وجود دارد؟

✅ هرگز اسکوتر را در شیب تند نرانید.
✅ به چرخ های اسکوتر که از نوع موتور براشلس هستند ضربه نزنید.
✅ اسکوتر را در حالتی که به شارژر متصل است روشن نکنید.
✅ پس از اخطار آلارم شارژ، آن را به شارژر وصل کنید.
✅ از قرار دادن اسکوتر در دمای زیر صفر درجه و بالای 35 درجه خودداری کنید.

چرا از ساپتک اسکوتر اتوبالانس بخرید؟

1- ساپتک مرکز تخصصی اسکوتر برقی است. 2-  وارد کننده مستقیم اسکوتر برقی و لوازم جانبی و قطعات آن هستیم. 3-  امکان خرید حضوری و غیر حضوری داریم. 4- ما امکان پرداخت در محل (برای عزیزان تهرانی) داریم. 

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی محصولات ساپتک شامل قطعات اصلی است که شامل گارانتی بی‌قید و شرط برد و باتری می‌باشد. خدمات پس از فروش شامل تامین قطعات و تعمیر می باشد. با خرید از ما نگران تامین قطعات نباشید.

تأمین قطعات و مشاوره برای رفع خرابی اسکوتر برقی

این مجموعه دارای تیم متخصص تعمیر کاران و پشتیبانی می‌باشد و تمامی قطعات اسکوتر را تأمین نموده و در کمترین زمان، تعمیرات قطعات اسکوتر شما را در صورت خرابی انجام خواهد داد.

نحوه خرید و ارسال

برای خرید اسکوتر می‌توانید از طریق خرید اینترنتی از درگاه بانکی یا تماس تلفنی و یا در صورت درخواست شما به‌صورت حضوری اقدام به نهایی کردن خرید خود نمایید. پس از پرداخت و یا هماهنگی با ما ارسال اسکوتر در تهران توسط پیک و در شهرستان‌ها ارسال از طریق تیپاکس یا باربری در کمتر از 48 ساعت صورت خواهد گرفت.

نحوه خرید

برای خرید اسکوتر می توانید از طریق دکمه افزودن به سبد خرید به درگاه پرداخت بانکی متصل شده و خرید خود را تکمیل نمایید و یا از طریق ارتباط با کارشناسان در واتساپ اقدام به خرید محصول نمایید.

 

نحوه ی ارسال

پس از پرداخت و یا هماهنگی با ما ارسال اسکوتر در تهران توسط پیک کمتر از سه ساعت و در شهرستان ها ارسال از طریق تیپاکس یا باربری در کمتر از ۴۸ ساعت صورت خواهد گرفت. در تهران ارسال کمتر از دو ساعت انجام خواهد شد.

نماد اعتماد

ما مفتخریم که سایت اسکوتر‌‌ برقی دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سازمان نظارت بر سایت های اینترنتی از وزارت صنعت و معدن و تجارت می باشد. همچنین درگاه امن بانکی از بانک ملت باعث شده که پرداخت اینترنتی شما بدون واسطه و مستقیم از درگاه بانک  صورت میگیرد.

آیا ساپتک خدمات پس از فروش دارد؟

بله ساپتک ایرانیان حتی پس از خرید نیز همراه شما عزیزان است. واحد خدمات پس از فروش ساپتک ایرانیان به مدت 36 ماه پس از خرید تعمیرات و تامین قطعات دستگاه شما را به عهده می گیرد. لازم به ذکر است که این مجموعه با دارا بودن مرکز خدمات و متخصصین مجرب در حوزه تعمیرات بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد.

گارانتی ساپتک

گارانتی محصولات ساپتک شامل قطعات اصلی است که گارانتی بی قید و شرط برد و باتری را دارا است. شما خریداران محترم می توانید با انتخاب گزینه گارانتی یک ساله از گارانتی معتبر مجموعه ساپتک ایرانیان برخوردار شوید.

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک ایرانیان و دریافت مشاوره می توانید از طریق دکمه های تماس یا واتساپ در پایین و کناره های صفحه نمایشگر خود با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

ساپتک اسپرت

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک اسپرت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شمارهای زیر با ما در تماس باشید. همچنین پس از مطالعه این متن می توانید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

5 پاسخ

  1. درود برشما
    سوال بنده اینه : ایا چرخ موتور 36 ستانت یا همون 14.5 اینچ با نمونه 6 اینچی از لحاظ ولتاژ کاری وقدرت(وات) فرق میکنه؟
    من با چرخ اسکوتر 6.5 اینچ که داخل رینگ چرخ فرقون15 اینچ کار گذاشتم ودرایور36 الی 48 ولتی یک دستگاهموتور برقی ساختم اکا متاسفانه قدرت بازم رو برای حرکت با وزن 100 کیلو (مجموعا) نداره .اما همین وزن رو روی اسکوتر 10 اینچی(اسکوتر اسمارت بالانس فابریک) که دارم براحتی جابجا میکنم
    ممنون میشم پاسخ صادقانه بدید .
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      این چرخ تحمل جابجایی وزن بالا رو داره احتمالا مشکل از جای دیگری هست.
      با بخش فنی در ارتباط باشید.

  2. ایا وقتی اسکوتر تاشو مدل s1 که قیمت ان ۳۹۵۰۰۰۰۰ تومان میباشد را بخریم وبخواهیم در خیابان های تهران که الان سال ۱۴۰۲ هست استفاده کنیم ایا احتیاج به گواهینامه که ندارد؟وایا تو هر لاینی وهر خیابانی میشود استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط*